StoryEditor

Študenti by mali vedieť, ktorá škola im umožní dobre zarábať

10.05.2016, 00:00
Výkonný riaditeľ Podnikateľskej aliancie Slovenska Peter Kremský.

Je Slovensko dostatočne predvídavé k zmenám v štruktúre ekonomiky? Ak nie, prečo?
Podľa medzinárodných porovnaní naše školstvo začína zaostávať a len veľmi pomaly reaguje na zmeny. Slovensko zostáva pri zastaranej orientácii na jednosmerný spôsob vyučovania od učiteľa k žiakovi, memorovanie vedomostí, jednoodborové vzdelávanie, má slabé prepojenie s praxou, málo kreativity, málo tréningu praktických schopností, ako je čítanie s porozumením, ekonomické a právne zručnosti a podobne. Veľmi málo sa žiaci v tomto systéme podporujú v nezávislom myslení, iniciatívnosti, inováciách, kreativite, skúšaní a experimentovaní, multiodborovom prístupe, čo je vo svete už roky bežné. Dôvodom sú najmä chýbajúce informácie o výsledkoch vzdelávania na jednotlivých školách a s tým súvisiaci slabý externý tlak na zvyšovanie ich kvality. S tým súvisí aj zastaraná metodika, nepružný personál na školách, slabá osveta,...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Odborníčka: Jadrová elektráreň musí vydržať aj pád lietadla. A ako veľmi bude stúpať spotreba elektriny? 02 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Záhradný dizajnér: Trend, ktorý nevyprchá? Záhrady blízke prírode a hlavne – nerobiť zo všetkého trávnik 03 - Modified: 2025-12-12 15:00:00 - Feat.: - Title: Karin Šturcová: Silná káva a silná žena nie sú pre každého. Žena, a mladá, je pre mnohých ťažšie stráviteľné 04 - Modified: 2025-12-12 11:46:40 - Feat.: - Title: Spaľovňa v Brne vznikla unikátne. Vedúca komisie ministerstva tvrdila, že niečo také ešte nezažila (rozhovor) 05 - Modified: 2025-12-12 13:33:14 - Feat.: - Title: Keby u nás lieky stáli toľko, čo v Nemecku, problém s reexportom by sme nemali (rozhovor)
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
13. december 2025 10:35