StoryEditor

Plánujeme vytvoriť stovky nových miest

25.02.2014, 23:05
Gabriel Csollár (na snímke), predseda predstavenstva družstva COOP Jednota Slovensko pre HN:

Esá slovenského biznisu

V seriáli Esá slovenského biznisu vám prinesieme každý týždeň profil kľúčovej slovenskej firmy spolu s jej receptom na prekonanie recesie. Dnes o spotrebných družstvách COOP Jednota.

Na trhu dochádza ku konsolidácii. Vaša bývalá súčasť Terno sa spája s Mojou Samoškou, kúpili sieť Hypernova, čo ich posunie na piate miesto top maloobchodných predajcov. Ako vnímate novú konkurenciu?

Nepovažujeme to za podstatnú zmenu. Na trh neprišiel nový subjekt, biznis bude prebiehať v rovnakých predajniach ako doposiaľ. Keby vstúpil na trh nový hráč a postavil by nové predajne – to by bola zásadná zmena. Nová predajňa pre mňa znamená nový obchod s novými zákazníkmi, na bielom mieste mapy. Pokiaľ viem, konkurencia len preberá existujúcu maloobchodnú sieť. My sme vlani otvorili 29 nových predajní.

 

 

Hovorí sa, že nová konkurencia poškuľuje aj po niektorých vašich družstvách...

To sa musíte opýtať ich.

Aká by bola vaša reakcia, keby vás oslovili?

Na spoločnom stretnutí predsedov všetkých spotrebných družstiev sme jednoznačne deklarovali, že spolu ideme ďalej a čo sa šušká, to už necháme na druhých.

Budete otvárať nové predajne aj tento rok?

Snažili sme sa zmapovať biele miesta na území Slovenska a smerovať tam výstavbu nových predajní. Plánujeme takto postaviť 25 nových predajní. Bude to znamenať zhruba 250 nových pracovných miest.

Kde sú biele miesta, ktoré ste objavili?

Nebudeme to zverejňovať.

Darí sa vám cenovo konkurovať nadnárodným reťazcom?

To je tak, či sa nám to páči alebo nie, že tretinu produktov majú lacnejšiu oni, tretinu my a tretinu máme za rovnakú cenu. Priemerný zákazník si podľa prieskumov pamätá cenu najviac desiatich produktov. V rámci konkurencie nám preto ide skôr o budovanie dôvery zákazníka, pretože cenová úroveň je približne rovnaká. Zákazník si niekedy vyberie malého predajcu, pretože sa mu páči, že sa ho opýtal na rodinu, pomohol mu s výberom a nemusí čakať na slečnu na korčuliach, ktorá mu prinesie tovar, ktorý zabudol odvážiť. Myslím si, že návrat zákazníka ku klasickým predajniam tu je a podľa prieskumov bude tento trend pokračovať. Zákazníci sa zmenili, kupujú menej a častejšie, orientujú sa na čerstvé potraviny a kupujú bližšie k bydlisku.

Klesá vo všeobecnosti kvalita potravín, ktoré sa pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Trh vyradil tradičnú mafiu 02 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Eni a britský BP má záujem o Repsol 03 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Punch: prepustení do iných firiem
01 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby 02 - Modified: 2024-04-19 12:54:11 - Feat.: - Title: Regulácie v Maďarsku pridusili Tesco. Aké marže má top reťazec v našom regióne? 03 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť 04 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety 05 - Modified: 2024-03-18 12:05:12 - Feat.: - Title: Slovenka je riaditeľkou z nórskeho Woltu a hovorí: Teplé obedy tu neexistujú, domov si doručujú aj náradie
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. apríl 2024 19:35