Ministerstvo chce už od septembra meniť obsah vzdelávania. Podľa odborníkov si to vyžaduje dôkladnejšiu prípravu.
Rozdiely medzi žiakmi sú od nepamäti, ale koronakríza ich prehĺbila ešte viac. Nie každý mal totiž počas vzdelávania na diaľku rovnaké podmienky. Hlavný problém je v tom, že ak si dieťa napríklad v druhom ročníku dostatočne neosvojilo preberanú látku, na ďalšom stupni už nedokáže napredovať. Dôvodom je kumulatívne nastavenie vzdelávacieho obsahu, čo v praxi znamená, že učivo na seba nadväzuje po ročníkoch. Rezort školstva to plánuje zmeniť na tri cykly – 1. až 3. ročník, 4. až 5. ročník a 6. až 9. ročník. Čo to znamená? „Deti, ktoré si v 1. ročníku niečo zásadné neosvojili, budú mať až do konca 3. ročníka čas ...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-21 12:08:10 - Feat.: - Title: Trval takmer 42 rokov. Ako skončil veľký pokus na ľuďoch
02 - Modified: 2025-08-20 09:29:59 - Feat.: - Title: Zníženie počtu VÚC by mohlo spôsobiť stratu eurofondov. Reforma by mala byť až po roku 2027, upozorňuje Raši
03 - Modified: 2025-08-12 13:06:13 - Feat.: - Title: KDH kritizuje zmeny vo financovaní škôl, rezort školstva považuje tvrdenia za zavádzajúce
04 - Modified: 2025-07-10 11:07:17 - Feat.: - Title: Druckerov rezort chce zmodernizovať legislatívu týkajúcu sa výchovných zariadení
05 - Modified: 2025-07-01 14:53:16 - Feat.: - Title: Druckerov rezort odmieta šírenie dezinformácií o pripravovanej zmene financovania školstva