StoryEditorBývalý riaditeľ ZSSK kritizuje situáciu na železnici. Nedostatok rušňovodičov je podľa neho kritický
Záujem o profesiu rušňovodičov z roka na rok klesá. Dôvodom je aj plat. Kým v ZSSK zarobia 1450 eur v hrubom, konkurencia ponúka viac.
Železničná spoločnosť Slovensko nemá dosť rušňovodičov, tí odchádzajú ku konkurencii. ZSSK tak musí odriekať vlaky na trase Leopoldov – Bratislava a Malacky – Bratislava.
Stovka rušňovodičov je výrazný nedostatok, tvrdí v rozhovore bývalý riaditeľ ZSSK Pavel Kravec.
„Nie je to dobrá situácia, pretože železnica je založená na poskytovaní služby, ktorá je pravidelná a každodenná,“ upozorňuje.
Problém s rušňovodičmi
Podľa neho je dočasným riešením náhradná ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-11 12:50:59 - Feat.: - Title: Autovlak medzi Prahou a Slovenskom sa po polroku vracia. Prvý spoj vyrazí 1. júla z novej stanice Praha-juh
02 - Modified: 2025-06-10 07:04:10 - Feat.: - Title: Dámske kupé ZSSK si získalo tisíce žien. Teraz prichádza aj na nové trasy a prináša vyšší komfort
03 - Modified: 2025-06-06 19:45:37 - Feat.: - Title: Letný režim vlakov: ZSSK plánuje úpravu grafikonu bez obmedzenia komfortu cestujúcich
04 - Modified: 2025-06-05 13:31:16 - Feat.: - Title: Železnice navrhujú počas letných prázdnin obmedziť regionálne vlaky, dôvodom je nízky dopyt
05 - Modified: 2025-05-30 09:54:03 - Feat.: - Title: Vo vlakoch do a z Chorvátska je už viac ako polovica kapacít naplnená, tvrdí ZSSK