StoryEditor

Župám sa nepáči, keď im berú kompetencie

03.11.2019, 23:00
O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.

Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-19 12:04:42 - Feat.: - Title: Rumunský politik pre HN: Ruskú agresiu na Ukrajine treba zastaviť. Aj Slováci však musia priniesť nejakú obeť 02 - Modified: 2025-09-19 06:05:32 - Feat.: - Title: Na D2 v smere do Bratislavy horí kamión, premávka je obmedzená 03 - Modified: 2025-09-18 15:01:02 - Feat.: - Title: Na továrne plne riadené AI si ešte počkáme. Technologické korporácie svoje úspechy často preháňajú (ROZHOVOR) 04 - Modified: 2025-09-18 14:40:02 - Feat.: - Title: Ako zabíja znečistenie hlukom. Vyše 20 percent Európanov je vystavených škodlivým úrovniam 05 - Modified: 2025-09-18 06:00:00 - Feat.: - Title: Obsah Joj musí fungovať v lineárnom vysielaní a zároveň aj na streamovacích platformách
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. september 2025 14:29