O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.
Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-23 08:03:59 - Feat.: - Title: Milan vymýšľa modely pre Lego: Posuniete súčiastku a pre druhú už nie je miesto, návrh Lego Technic trvá aj roky
02 - Modified: 2025-07-21 15:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Yxo z Hexu: „Bol som vetroplach, dnes preferujem pokoj.“
03 - Modified: 2025-07-21 13:45:42 - Feat.: - Title: Tarabov rezort dostal na stôl pokračovanie diaľnice na Ukrajinu. Koľko bude mať pruhov a pribudne aj tunel?
04 - Modified: 2025-07-20 16:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Ady Hajdu: „Som vo veku, že už nič nepotrebujem, nemám žiadne úvery, preto robím divadlo, ktoré ma stále baví.“
05 - Modified: 2025-07-19 22:36:53 - Feat.: - Title: Zákernejšia než kliešť. Bojíte sa medveďov? V záhrade číha horší a nepriateľ, ktorého nemáme šancu vidieť