O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.
Prečo zavádzajú v Česku jednotný tarifný systém?
Česi ho zavádzajú preto, lebo u nich prešla objednávka železničnej dopravy na regióny a objednávka diaľkových vlakov zostala na ministerstve dopravy. Kraje prešli na brutto systém, to znamená, že tarifné riziko je na strane objednávateľa dopravy, čiže krajov, zatiaľ čo rýchliky jazdia v takzvanom netto systéme. Znamená to, že príjmy z tržieb sú príjmami dopravcu a sú predmetom jeho riz...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-19 12:04:42 - Feat.: - Title: Rumunský politik pre HN: Ruskú agresiu na Ukrajine treba zastaviť. Aj Slováci však musia priniesť nejakú obeť
02 - Modified: 2025-09-19 06:05:32 - Feat.: - Title: Na D2 v smere do Bratislavy horí kamión, premávka je obmedzená
03 - Modified: 2025-09-18 15:01:02 - Feat.: - Title: Na továrne plne riadené AI si ešte počkáme. Technologické korporácie svoje úspechy často preháňajú (ROZHOVOR)
04 - Modified: 2025-09-18 14:40:02 - Feat.: - Title: Ako zabíja znečistenie hlukom. Vyše 20 percent Európanov je vystavených škodlivým úrovniam
05 - Modified: 2025-09-18 06:00:00 - Feat.: - Title: Obsah Joj musí fungovať v lineárnom vysielaní a zároveň aj na streamovacích platformách