StoryEditor

Nové ceny lístkov a poplatky pri ich kúpe na stanici: čo treba vedieť o zmenách pri ceste vlakom?

14.04.2025, 11:00
  • Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka na 100-percentnú zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S.
  • Nákup online ostane nespoplatnený.
  • Cestujúci si budú môcť naplánovať trasu kombinujúcu vlak s bicyklom alebo autobus s taxíkom, pričom systém automaticky vypočíta najvýhodnejšiu cenu a zabezpečí jednotnú platbu.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Pripravené v spolupráci so ZSSK

Poplatok

Od 15. marca sa zaviedol poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vo vlakoch ZSSK. Z akého dôvodu?

Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa: „Už viac ako 45 percent našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100-percentnou zľavou, ľudovo povedané zadarmo.“

Výška

V akej bude?

Od 15. marca je pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku zavedený poplatok za servis vo výške jedného alebo troch eur. Pri nákupe v pokladnici bude k cestovnému účtovaný poplatok vo výške jedného eura a vo vlaku vo výške troch eur (pri nástupe v každej stanici, aj v stanici bez otvorenej pokladnice). Tento krok reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady. Online nákup zostáva najvýhodnejšou možnosťou – je rýchlejší, ekologickejší a nevyžaduje dodatočné náklady, preto sa naň poplatok nevzťahuje.

image

Naše železnice rozpútali batériovú revolúciu. Experti však majú výhrady, chcú škrtnúť trať na severe

Výnimky

Koho sa týkajú?

Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka na 100-percentnú zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu. ZSSK neprevádzkuje

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-14 14:20:42 - Feat.: 1 - Title: Nové batériové vlaky môžu zefektívniť prevádzku i zvýšiť komfort cestujúcich, tvrdí Útvar hodnoty za peniaze 02 - Modified: 2025-03-12 10:30:39 - Feat.: 1 - Title: Elektrické vlaky na jednej z tratí na východnom Slovensku chcú nasadiť od budúceho roka 03 - Modified: 2025-03-07 13:54:55 - Feat.: 0 - Title: Dlhodobé trendy ukazujú rast digitalizácie, online nákup lístkov je najvýhodnejší
01 - Modified: 2025-06-02 10:26:48 - Feat.: - Title: Modernizácia železničnej trate na Záhorí sa môže zrýchliť, informovali Taraba s Rážom 02 - Modified: 2025-05-30 09:54:03 - Feat.: - Title: Vo vlakoch do a z Chorvátska je už viac ako polovica kapacít naplnená, tvrdí ZSSK 03 - Modified: 2025-05-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Telové kamery zavedené Železničnou spoločnosťou Slovensko už rok pomáhajú - agresivita klesla o 21 percent 04 - Modified: 2025-05-28 09:19:12 - Feat.: - Title: Nový poplatok za servis pri kúpe lístka na vlak: Čo sa mení a ako ušetriť? 05 - Modified: 2025-05-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Železničná spoločnosť Slovensko novými službami a spojmi zlepšuje dostupnosť cestovania aj v jednotlivých regiónoch
menuLevel = 2, menuRoute = prakticke-hn/poradenstvo, menuAlias = poradenstvo, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
03. jún 2025 04:46