Už v prvý deň tohtoročného festivalu Cannes Lions prišla pre českú reklamu výnimočná správa – kampaň „Phone Break“ pre značku KitKat, ktorú pripravila agentúra VML Prague, získala strieborného leva v kategórii Print & Publishing. Ešte v ten istý večer bolo oznámené, že porota udelila tejto práci aj najvyššie možné ocenenie Grand Prix.
Za sugestívnymi vizuálmi, ktoré upútali celý svet, stojí slovenský fotograf Miro Minarovych, ktorý pôsobí v Prahe. V exkluzívnom rozhovore pre Stratégie sme sa s ním rozprávali o tom, ako vznikala kampaň „Phone Break“, aký bol jeho tvorivý prístup, ako sa mu pracovalo s globálnym kreatívnym tímom na čele s austrálskym riaditeľom VML.
V spolupráci s agentúrou VML Prague ste nafotili kampaň pre KitKat, ktorá na festivale Cannes získala Strieborného leva aj najvyššie možné ocenenie – Grand Prix. Ako ste sa k tejto práci dostali?
S českou agentúrou VML, čo je vlastne bývalý Young & Rubicam, spolupracujem dlhodobo. V priebehu rokov sme spolu urobili už viacero kampaní ktoré bodovali v Cannes. Po dlhšej dobe sa mi ozvali s týmto projektom, teraz už pod vedením kreatívneho riaditeľa Jake Barrowa, a poslali mi prezentáciu schvalenú klientom a sieťou, že by to radi robili so mnou. Kampaň sa mi páčila, malo to veľmi jednoduchý a jasný nápad, takže sme sa dohodli, že to začneme pripravovať spolu.
Do akej miery bolo zadanie definované, a aký priestor ste mali pre vlastnú tvorivosť?
Zadanie vzniklo ako výber z približne 400 návrhov v rámci globálnej siete agentúry, ktoré boli prezentované klientovi. Tento konkrétny koncept bol vybraný ako víťazný. V rámci neho existovalo viacero situácií, ktoré sme začali ďalej rozpracovávať.
Ja som následne pripravil vlastný treatment, k...
Zostáva vám 85% na dočítanie.