StoryEditor

Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh

18.06.2025, 14:06
  • V exkluzívnom rozhovore pre Stratégie Miro Minarovych prezradil viac zo zákulisia kampane „Phone Break“ pre KitKat, ktorá získala v Cannes Lions Strieborného leva a Grand Prix.
  • Kampaň zaujala konceptom no copy print – bez titulku či sloganu, kde hlavný message nesie len samotná tyčinka KitKat priamo vo vizuáli.
  • Vznikala v agentúre VML Prague pod vedením austrálskeho kreatívneho riaditeľa Jakea Barrowa.
  • Minarovych stavil na „stageovaný dokument“ – autenticky pôsobiace scény s dôrazom na atmosféru a emóciu.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Už v prvý deň tohtoročného festivalu Cannes Lions prišla pre českú reklamu výnimočná správa – kampaň „Phone Break“ pre značku KitKat, ktorú pripravila agentúra VML Prague, získala strieborného leva v kategórii Print & Publishing. Ešte v ten istý večer bolo oznámené, že porota udelila tejto práci aj najvyššie možné ocenenie Grand Prix.

Za sugestívnymi vizuálmi, ktoré upútali celý svet, stojí slovenský fotograf Miro Minarovych, ktorý pôsobí v Prahe. V exkluzívnom rozhovore pre Stratégie sme sa s ním rozprávali o tom, ako vznikala kampaň „Phone Break“, aký bol jeho tvorivý prístup, ako sa mu pracovalo s globálnym kreatívnym tímom na čele s austrálskym riaditeľom VML.

V spolupráci s agentúrou VML Prague ste nafotili kampaň pre KitKat, ktorá na festivale Cannes získala Strieborného leva aj najvyššie možné ocenenie – Grand Prix. Ako ste sa k tejto práci dostali?

S českou agentúrou VML, čo je vlastne bývalý Young & Rubicam, spolupracujem dlhodobo. V priebehu rokov sme spolu urobili už viacero kampaní ktoré bodovali v Cannes. Po dlhšej dobe sa mi ozvali s týmto projektom, teraz už pod vedením kreatívneho riaditeľa Jake Barrowa, a poslali mi prezentáciu schvalenú klientom a sieťou, že by to radi robili so mnou. Kampaň sa mi páčila, malo to veľmi jednoduchý a jasný nápad, takže sme sa dohodli, že to začneme pripravovať spolu.

Do akej miery bolo zadanie definované, a aký priestor ste mali pre vlastnú tvorivosť? 

Zadanie vzniklo ako výber z približne 400 návrhov v rámci globálnej siete agentúry, ktoré boli prezentované klientovi. Tento konkrétny koncept bol vybraný ako víťazný. V rámci neho existovalo viacero situácií, ktoré sme začali ďalej rozpracovávať.

Ja som následne pripravil vlastný treatment, k...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-18 20:42:11 - Feat.: 0 - Title: Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh 02 - Modified: 2025-06-18 10:27:55 - Feat.: 0 - Title: V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal 03 - Modified: 2025-06-18 07:14:45 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 4: V dnešnom dueli sa stretli akčné spoty Call of Duty a Heinz 04 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf 05 - Modified: 2025-06-17 07:14:20 - Feat.: 0 - Title: Diela, ktoré posúvajú hranice kreativity. Cannes pozná prvých víťazov
01 - Modified: 2025-06-26 07:04:57 - Feat.: - Title: Ladislav Macko: Mám za sebou jeden z najformatívnejších zážitkov kariéry 02 - Modified: 2025-06-25 09:03:12 - Feat.: - Title: Richard Sokol: Keď sa nás porota spýtala, ako sme prišli na takú kreatívnu ideu, zasiahla ma eufória 03 - Modified: 2025-06-24 13:38:32 - Feat.: - Title: Gabriela Kaňová: Festival v Cannes je kreatívnou infúziou, ktorú musí zažiť každý 04 - Modified: 2025-06-23 17:56:51 - Feat.: - Title: Prečo slovenská reklama opäť nezískala v Cannes leva ani shortlist? Kreatívni riaditelia vysvetľujú dôvody 05 - Modified: 2025-06-24 13:33:53 - Feat.: - Title: Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. jún 2025 13:43