StoryEditor

Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC?

16.06.2025, 09:31

Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions.

A to si nemôžeme nechať ujsť. S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 37. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber.

image

Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl?

Súťažné práce vyberali v Wiktor Leo Burnett. Všetko ide o reklamy, ktoré v uplynulých mesiacoch výrazne zarezonovali a majú šancu uspieť aj na festivale krativity v Cannes. To, či sa im to naozaj podarilo, sa dozvieme od 16. do 20. júna. My sa bude v najbližších dňoch spolu zabaváť na Cannes Predictions.

Otázka znie:
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?

Kampaň Burger King – Burger to King (Agency: Happiness Brussels) vs. KFC – Uncle KFC‘s Rice Bowl (Agency: WOLF BKK)

Burger King – Burger to King

Kampaň využíva hru EA Sports FC tak, že odmeňuje hráčov, ktorí strelia gól pomocou kombinácie hráčov s menami Burger a King. Hráči, ktorí tento cieľ splnia a zdieľajú záznam z hry na sociálnych sieťach s hashtagom #BurgerToKing, získajú kupón na Whopper zadarmo. Cieľom kampane je zapojiť miestnu hernú komunitu hravou a autentickou formou a zároveň pomôcť značke Burger King etablovať sa na belgickom trhu.

Burger King

KFC – Uncle KFC‘s Rice Bowl

Cieľom kampane je priblížiť značku KFC miestnym – thajským spotrebiteľom tým, že ikonického plukovníka Sandersa transformovali na postavu lokálne známeho a obľúbeného thajského „ujka“ (Loong KFC), čím prináša prívetivý, domácky zážitok, ktorý rezonuje s thajskou kultúrou a životným štýlom. Hlavným produktom kampane sú ryžové misky s kuracím mäsom za cenu 59 bahtov (približne 1,50 €), určené na bežný obed či večeru pre široké vrstvy obyvateľstva. KFC sa tak posunulo z vnímania luxusného fastfoodu na každodenné, cenovo dostupné jedlo.

KFC

image

Richard Hanzlík

Richard Hanzlík
Traffic Manager
Wiktor Leo Burnett

Fast food battle má pre mňa jasného šampióna. A ako sa hovorí, futbal je tu len zámienka. Burger King už raz futbalové hry hackol so svojou kampaňou Stevenage Challenge. Ako oficiálny sponzor štvrtodivízneho klubu Stevenage FC s pomocou fanúšikov obliekol do svojho loga tie najväčšie futbalové esá. Okrem iného si za to vyslúžil Grand Prix v Cannes. Tentokrát na to išiel inak. Stačilo si všimnúť, že vo futbale behá až priveľa Burgerov a Kingov. Už ich len v FC 25 stačí kúpiť do jedného tímu a máme tu gólovú akciu po osi Burger to King! A že sa nedá zaplatiť si product placement u komentátorov. Diagonálna vertikála do decentralizovanej obrany súpera, povedal by klasik. Geniálne a očakávam levov naprieč kategóriami.

KFC je z iného súdka a určite poberie ceny za craft. Thajská reklama na kurací rice bowl z KFC rieši neriešiteľnú situáciu, keď vám partnerka pri otázke, na čo má chuť povie, že to nechá na vás. Tak dík za dôveru. Krátkometrážny celovečerný film je to super, ale idea Burger Kingu je o dva levely vyššie.

image

Anna Palfiová

Anna Palfiová
Redaktorka
Stratégie

Obe kampane majú spoločnú tému – lokalizáciu globálneho reťazca rýchleho občerstvenia do konkrétnej krajiny. Prístup je však diametrálne odlišný. Zatiaľ čo Uncle KFC‘s Rice Bowls využíva príbeh so špecifickým thajským humorom a snaží sa vzbudiť pocit spolupatričnosti, Burger to King vsadil všetko na geniálne chytľavú “slovnú hračku”. Trafili klinec po hlavičke pokiaľ ide o zacielenie na mladšiu generáciu cez gaming, s priamym a rýchlym efektom. I keď sa kampaň určite vryje do pamäti, nemá insight potrebný pre hlbšie budovanie značky na lokálnom trhu. Nápad nevyžadoval ani príliš veľkú kreatívu, pokiaľ ide o interpretáciu.

Záver: Nápad Burger to King ma na prvú dobrú nadchol a chytil za srdce, je však možné, že bude vnímaný ako príliš prvoplánový a viac ocenení napokon získa Uncle KFC‘s Rice Bowls, ktorý je postavený na príbehu a ponára sa do kultúry a naturelu Thajčanov.

Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Burger King

Stratégie: hlasujú za KFC

01 - Modified: 2025-06-17 06:47:04 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl? 02 - Modified: 2025-06-19 10:42:02 - Feat.: 0 - Title: Tor Myhren z Apple: Ľudský dotyk je v ére AI našou superschopnosťou 03 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 19:56