StoryEditor„Hodvábny“ biznis s Čínou zamŕza, vlaky Slovensko obchádzajú
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Keď v novembri 2017 dorazil na Slovensko cez prekladisko v Dobrej prvý nákladný vlak so 41 kontajnermi z čínskeho prístavu Dalian, cesta mu po novej Hodvábnej ceste trvala 17 dní. Tuzemské firmy si od železničného spojenia s Áziou sľubovali rozbehnutie miliardového biznisu. Číňania hovorili o 500 vlakoch cez Slovensko v roku 2018 a v roku 2020 malo po našich koľajniciach dokonca prejsť až dvetisíc nákladných súprav. Železničná Hodvábna cesta sa však tuzemsku od vlaňajšieho septembra kvôli situácii na Ukrajine úplne vyhýba. Stovky vlakov tak Slovensko obchádzajú cez Poľsko a Bielorusko, z čoho ťaží kontajnerové prekladisko v Breste.
Naproti tomu čínsky biznis Terminálu kombinovanej dopravy Dobrá, ktorý je vstupnou bránou pre tovary z východu Európy, Ruska a Ázie d...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-13 11:54:34 - Feat.: - Title: Čínsky trh ten európsky nenahradí. Gazprom bude čeliť slabým výsledkom pravdepodobne aj ďalšie roky
02 - Modified: 2024-05-13 10:12:38 - Feat.: - Title: V rámci projektu Cross-E vzniknú nabíjacie stanice v celej Európe. Kľúčové budú logistické trasy
03 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie
04 - Modified: 2024-05-11 10:03:31 - Feat.: - Title: Extrémne lacné pivo a ubytovanie. Hľadáš low cost dovolenku? Tieto európske mestá sú považované za naj destinácie pre študentov
05 - Modified: 2024-05-10 12:10:37 - Feat.: - Title: Za minimálnu mzdu tejto európskej krajiny by si u nás žil ako kráľ. Slovensko sa na západné štáty nechytá