StoryEditor„Hodvábny“ biznis s Čínou zamŕza, vlaky Slovensko obchádzajú
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Keď v novembri 2017 dorazil na Slovensko cez prekladisko v Dobrej prvý nákladný vlak so 41 kontajnermi z čínskeho prístavu Dalian, cesta mu po novej Hodvábnej ceste trvala 17 dní. Tuzemské firmy si od železničného spojenia s Áziou sľubovali rozbehnutie miliardového biznisu. Číňania hovorili o 500 vlakoch cez Slovensko v roku 2018 a v roku 2020 malo po našich koľajniciach dokonca prejsť až dvetisíc nákladných súprav. Železničná Hodvábna cesta sa však tuzemsku od vlaňajšieho septembra kvôli situácii na Ukrajine úplne vyhýba. Stovky vlakov tak Slovensko obchádzajú cez Poľsko a Bielorusko, z čoho ťaží kontajnerové prekladisko v Breste.
Naproti tomu čínsky biznis Terminálu kombinovanej dopravy Dobrá, ktorý je vstupnou bránou pre tovary z východu Európy, Ruska a Ázie d...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-17 15:33:58 - Feat.: - Title: Nemecko a Európa sa nesmú pri utváraní nového svetového poriadku len prizerať, vyhlásil Merz
02 - Modified: 2025-12-17 13:23:01 - Feat.: - Title: Klamstvá a hystéria, povedal Putin o výzvach, aby sa Západ pripravil na vojnu s Ruskom
03 - Modified: 2025-12-17 10:27:25 - Feat.: - Title: Von der Leyenová: Európa musí byť zodpovedná za svoju bezpečnosť, nasledujúce dni budú kľúčové
04 - Modified: 2025-12-16 13:00:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodený retro Renault ide na dračku. V Európe už postupne valcuje segment e-áut
05 - Modified: 2025-12-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Európa potrebuje viac batériových úložísk