StoryEditor„Hodvábny“ biznis s Čínou zamŕza, vlaky Slovensko obchádzajú
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Keď v novembri 2017 dorazil na Slovensko cez prekladisko v Dobrej prvý nákladný vlak so 41 kontajnermi z čínskeho prístavu Dalian, cesta mu po novej Hodvábnej ceste trvala 17 dní. Tuzemské firmy si od železničného spojenia s Áziou sľubovali rozbehnutie miliardového biznisu. Číňania hovorili o 500 vlakoch cez Slovensko v roku 2018 a v roku 2020 malo po našich koľajniciach dokonca prejsť až dvetisíc nákladných súprav. Železničná Hodvábna cesta sa však tuzemsku od vlaňajšieho septembra kvôli situácii na Ukrajine úplne vyhýba. Stovky vlakov tak Slovensko obchádzajú cez Poľsko a Bielorusko, z čoho ťaží kontajnerové prekladisko v Breste.
Naproti tomu čínsky biznis Terminálu kombinovanej dopravy Dobrá, ktorý je vstupnou bránou pre tovary z východu Európy, Ruska a Ázie d...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 15:37:05 - Feat.: - Title: Uzavrel Kaliňák obchod storočia? Dubnickí zbrojári chcú vyrábať muníciu pre celú Európu za 58 miliárd
02 - Modified: 2025-12-05 14:53:56 - Feat.: - Title: USA tlačia na Európu, aby do roku 2027 prevzala väčšinu záväzkov v NATO, píše Reuters
03 - Modified: 2025-12-05 12:58:10 - Feat.: - Title: Európa je v civilizačnom rozklade. Okrem vojny ju ničí aj migrácia, tvrdí Trumpova bezpečnostná správa
04 - Modified: 2025-12-05 06:07:27 - Feat.: - Title: Európa musí nájsť nové sebavedomie. Steinmeier v Londýne vyzval na posilnenie konkurencieschopnosti
05 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu