Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2025-12-18 10:27:12 - Feat.: - Title: Zelenskyj: Zatiaľ neexistujú konečné zosúladené mierové návrhy, delegácia cestuje do USA na ďalšie rokovania
02 - Modified: 2025-12-18 10:16:49 - Feat.: - Title: Čína apeluje na USA, aby okamžite prestali vyzbrojovať Taiwan
03 - Modified: 2025-12-18 10:15:54 - Feat.: - Title: VIDEO: Ruskí pohraničníci nelegálne prekročili estónsku hranicu. Tallinn zúri a očakáva vysvetlenie
04 - Modified: 2025-12-18 08:52:29 - Feat.: - Title: Závislosť od ruských energií je začarovaný kruh. Čím ste od nich závislejší, tým viac ste proruskí (ROZHOVOR)
05 - Modified: 2025-12-18 08:45:25 - Feat.: - Title: Nový šéf Fedu bude presadzovať výrazné zníženie úrokových sadzieb, avizuje Trump. Jeho meno oznámi v januári