StoryEditor

Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň

27.10.2018, 00:00
Historickú železničnú budovu v Budapešti postavila spoločnosť slávneho konštruktéra Eiffelovky.

Opäť sa môžeme zahrať na zatváranie očí a otvárame ich na poslednej zastávke. Prvý dojem nie je lichotivý, nevábne betónové piliere asi oslavnou bránou nebudú. Toto má byť tá legendárna Nyugati pályaudvar, ktorú postavila spoločnosť o nič menej slávneho konštruktéra symbolu Paríža Eiffel Constructions Métalliques?

Takúto vstupnú vizitku nemá ani naša najdiskutovanejšia železničná stanica, no i tak nám Nyugati zavonia domovinou. Objavujeme tu flotilu zastaraných vlakov, partičku jehovistov okupujúcich panel zvestujúci koniec sveta, dokonca aj stánok s trdelníkmi.

Na jeden z troch hlavných železničných uzlov Budapešti...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:56:27 - Feat.: 0 - Title: Vitajte vo vstupnej bráne Slovenska 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:50 - Feat.: 0 - Title: Ak dáte ľuďom niečo zadarmo, hrozí nadspotreba
01 - Modified: 2025-07-05 11:02:00 - Feat.: - Title: Vlakové trate by mali byť do konca roka pokryté mobilným signálom 02 - Modified: 2025-07-04 12:37:15 - Feat.: - Title: Železnice si po fiasku napravili karmu. Z Bruselu získali 130 miliónov eur, projekt na Liptove však neuspel 03 - Modified: 2025-07-03 11:41:13 - Feat.: - Title: EÚ investuje 2,8 miliardy do dopravy. Najviac pôjde na modernizáciu železníc, dočká sa aj Slovensko 04 - Modified: 2025-07-01 15:04:31 - Feat.: - Title: Eurokomisár McGrath odmietol Orbánovo obvinenie z organizácie pochodu v Budapešti 05 - Modified: 2025-06-28 20:53:02 - Feat.: - Title: Zakázaný pochod Pride v Budapešti prilákal 200-tisíc ľudí, Most Slobody však zablokovali odporcovia podujatia
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
12. júl 2025 20:02