diaľnica kamiónyTASR/AP
StoryEditor

Mladší vodiči

28.10.2019, 10:55

Veľkou zmenou novely malo byť zníženie vekovej hranice pre vodičov kamiónov a autobusárov. Tá mala vrátiť na limity na pôvodný vek, ktorý platil do roku 2013, čiže pre kamionistov zo súčasných 21 na 18 rokov a pre autobusárov z 24 na 21 rokov. Poslanec Slovenskej národnej strany Peter Pamula však podal pozmeňovací návrh, ktorý iniciatívu takmer anuloval. Zníženie vekového limitu sa vďaka „pozmeňováku“ bude po novom týkať len policajných, vojenských a hasičských vozidiel.

Požiadavky dopravcov, ktorí zníženie veku iniciovali kvôli nedostatku šoférov tak ostali nevyslyšané. Nižšia veková hranica je pritom štandardom v mnohých krajinách Európskej únie ako napríklad Česká republika, Rakúsko, Poľsko, Nemecko či Francúzsko a odporúča ju aj európska smernica, ktorú by mali členské štáty aplikovať do svojej legislatívy do mája 2020.

01 - Modified: 2025-10-27 13:32:30 - Feat.: - Title: Šutaj Eštok: Nový zákon o cestnej premávke zaradíme na rokovanie vlády 02 - Modified: 2025-06-01 22:01:00 - Feat.: - Title: Veľká zmena za volantom: nový bodový systém už čoskoro. Zistite, čo vás čaká 03 - Modified: 2024-03-08 13:33:47 - Feat.: - Title: Rezort dopravy reaguje na Cyklokoalíciu: Legislatívny proces pri novele cestného zákona bude pokračovať 04 - Modified: 2024-03-01 13:54:16 - Feat.: - Title: Novelou cestného zákona chcú zrušiť cyklopruh na Vajanského nábreží, kritizuje Vallo 05 - Modified: 2023-06-22 08:36:33 - Feat.: - Title: Talianska vláda chce prísnejšie tresty za alkohol a drogy za volantom
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. december 2025 15:53