TASR - Marko Erd
StoryEditor

D4/R7: nultý obchvat Bratislavy

09.07.2018, 13:07
Dlhá stagnácia a črtajúci sa environmentálny škandál.

Problémy: stavebné povolenia, zmeny projektu, aktivisti
Odhadované meškanie: dva roky
Vplyv odvolaní na meškanie: minimálny

Na novom bratislavskom obchvate sa začalo stavať s 1,5-ročným oneskorením v roku 2018, pričom hotový má byť už o dva roky.

Dôvodom boli meškajúce stavebné povolenia a dodatočné zmeny projektu pred dokončením.

Tie postavili do pozoru tak environmentálnych aktivistov, ako aj bratislavských mestských poslancov. Podľa poslanca Jozef Uhlera je cieľom zmien jediné – ušetriť.

​Konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra sa totiž obchvat zaviazalo postaviť za výhodných 1,7 miliardy eur. Teraz podľa aktivistov šetrí na stavebnom materiáli a projekt okresáva aj po technickej stránke, čo môžu v končenom dôsledku pocítiť aj vodiči.

Stavbu tak pozastavia ďalšie odvolávania. Napadnutých je pritom už viacero úsekov R7.

„Budeme podávať odvolania pri novom posudzovaní, ak sa projekt nevráti do tej podoby, na akej sme sa dohodli,“ avizoval v máji Uhler.

ad

01 - Modified: 2025-12-05 07:51:05 - Feat.: - Title: Práce na rozšírení D1 pri Bratislave predĺžili. Šéf diaľničiarov avizuje čiastočné spustenie po Novom roku 02 - Modified: 2025-12-04 20:49:26 - Feat.: - Title: Brusel navrhuje desaťnásobne viac na vojenskú mobilitu. Žiláková chce z balíka opravovať mosty 03 - Modified: 2025-11-26 16:16:49 - Feat.: - Title: Ráž chce urýchliť diaľnicu do Poľska. Na východe sľúbil konkrétny termín, no má jednu podmienku 04 - Modified: 2025-10-29 14:52:39 - Feat.: - Title: Otvorenie tunela Višňové pred Vianocami je optimistický scenár, pripustil Ráž. Čo ak sa to nepodarí? 05 - Modified: 2025-10-26 07:51:03 - Feat.: - Title: Tretie kolo konsolidácie najviac zabolí Rážov rezort. Expert ukázal na diaľničný úsek, ktorému hrozí problém
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. december 2025 08:58