Vzťah generácie Z a mileniálov k práci sa mení, naďalej u nich pretrvávajú obavy, týkajúce sa financií, klimatických zmien a duševného zdravia. Veľký dôraz kladú na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ktorá patrí medzi hlavné kritériá pri výbere zamestnávateľa. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte, ktorý urobili na 22-tisíc respondentoch zo 44 krajín sveta.
Práca je po rodine a priateľoch ústredným faktorom identity pre 49 percent generácie Z a pre 62 percent mileniálov. Obe generácie by v záujme lepšej podpory medzi prácou a súkromím chceli, aby organizácie ponúkali lepšie možnosti kariérneho rastu pre zamestnancov na čiastočný úväzok a flexibilnejší pracovný čas.
Tri štvrtiny respondentov, ktorí pracujú v hybridnom režime, by v prípade návratu natrvalo do kancelárie uvažovali nad zmenou práce. "Je dôležité, aby zamestnávatelia porozumeli dnešným mladým ľuďom. Firmám, ktoré budú otvorené a nebudú sa báť hľadať nové riešenia, to môže pomôcť udržať si talentovaných zamestnancov, budovať dôveru, zvýšiť produktivitu a následne hodnotu spoločnosti," uviedla Managing Partner, Deloitte Czech & Slovak Republic Ivana Lorencovičová.
Najväčším spoločenským problémom sú pre obe generácie vysoké životné náklady. Polovica opýtaných uviedla, že žije od výplaty k výplate. Vedľajšiu prácu popri hlavnom zamestnaní majú štyria z desiatich opýtaných z oboch generácií. Väčšinu času pociťuje stres 46 percent ľudí z generácie Z a 39 percent mileniálov. Príčinami sú financie, pravidelná starostlivosť o rodinných príslušníkov, zlá rovnováha medzi prácou a súkromím a veľká pracovná záťaž.
Za posledný mesiac pociťovalo 60 percent opýtaných obavy o životné prostredie. Prijímajú rôzne udržateľné opatrenia, ako je napríklad kúpa elektrických vozidiel, alebo sa vyhýbajú jazde autom, stravujú sa vegetariánsky alebo vegánsky a uprednostňujú nákupy oblečenia z "druhej ruky". Niektorí sa rozhodli mať menej detí alebo ostať bezdetní. Vplyvy na životné prostredie pred prijatím pracovnej pozície skúma viac ako polovica respondentov. Zamestnanie alebo odvetvie z dôvodu obáv o klímu zmenil každý šiesty opýtaný.
01 - Modified: 2023-05-31 11:31:20 - Feat.: 0 - Title: Slovenský rentier je "ohrozený druh". Koľko treba mať našetrené, aby ste už len míňali?
02 - Modified: 2023-05-14 20:42:37 - Feat.: 0 - Title: Mileniáli si chcú prácu na diaľku zachovať, starší kolegovia to vidia inak
03 - Modified: 2023-03-24 07:30:18 - Feat.: 0 - Title: Generácia Z udáva trendy módnemu biznisu. Značky jej prispôsobujú ponuku a menia komunikáciu
04 - Modified: 2023-01-19 14:55:49 - Feat.: 0 - Title: Ganerácia Z nachádza záľubu v kombinácii on/offline nakupovania a inšpiruje sa na sieťach
05 - Modified: 2022-12-30 10:26:13 - Feat.: 0 - Title: Mladí zabudli telefonovať. Žena sa to generáciu Z snaží naučiť, za hodinu si účtuje 500 eur
01 - Modified: 2025-05-23 13:24:00 - Feat.: - Title: Slovenský výskum: Generácia Z je technicky zdatná, ale mediálne zraniteľná
02 - Modified: 2025-05-13 10:57:56 - Feat.: - Title: KVÍZ: Rozumiete mladším generáciám? Z a Alpha majú svoje výrazy, otestujte sa či im stíhate
03 - Modified: 2025-04-20 07:00:00 - Feat.: - Title: Rizz, boujee, slay či drip. Nerozumieš jazyku generácie Z? Pozreli sme sa na najznámejšie slangové výrazy
04 - Modified: 2025-03-19 11:29:39 - Feat.: - Title: Generácia Z a kybernetická bezpečnosť: Ste digitálni majstri, ale viete sa naozaj chrániť?
05 - Modified: 2025-02-05 23:00:00 - Feat.: - Title: "Tí mladí nič nevydržia." Je mladá generácia naozaj lenivá alebo im spoločnosť len krivdí?