StoryEditor

Silná éra dodávateľov sa končí. Aj pre e-autá

26.08.2019, 00:00
Podmienky na trhu sa zhoršujú. K nástupu elektromobility sa pridáva aj spomaľovanie globálnej ekonomiky.

Štyri výrobné značky, ktoré zabezpečili našej krajine štatút automobilového kráľovstva, pozná takmer každý. V prípade spoločností, na ktorých celý automobilový priemysel stojí a bez ktorých by z výrobných liniek nezišlo ani jedno auto, je to inak. Názvy ako Schaeffler, Roechling, Brose, Miba, Leoni, Faurecia, Hella, Magna, Kamax, Mobis, Pankl poznajú zväčša len zainteresovaní. Pritom sú to celosvetoví subdodávatelia automotive segmentu, ktorí pôsobia aj na Slovensku, a kumulatívne zamestnávajú desaťtisíce ľudí.


Ich budúcnosť je po dekáde neustáleho rastu neistá. Analytici totiž celému segmentu predpovedajú ťažké časy. „Na automobilový priemysel dolieha spomalenie a tiež nižší dopyt po automobiloch, stupňujúce sa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-04-12 14:19:49 - Feat.: - Title: Nemci prišli za lacnou silou a obsadili slovenskú ikonu socializmu. Teraz sa sami posielajú do konkurzu 05 - Modified: 2024-04-12 14:20:09 - Feat.: - Title: Francúzski špecialisti na Slovensku investujú milióny a dajú prácu desiatkam ľudí, no platy majú podpriemerné
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 07:34