Ako uvádza agentúra DPA, nová továreň vo východnej Európe by mala uľaviť už fungujúcim podnikom - výslovne zmieňuje aj českú Škodu Auto. Predseda predstavenstva mladoboleslavskej automobilky Bernhard Maier vlani uviedol, že európske kapacity tejto dcérskej firmy VW sú plne vyťažené (škodovky sa vyrábajú aj v Číne, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii).
Jedným z možných riešení má byť práve výstavba novej výrobne. Nádej na novú továreň si robí predovšetkým Bulharsko. Volkswagen v krajine nič nenecháva na náhodu, podľa informácií agentúry DPA si začiatkom apríla prišla firemná delegácia prehliadnuť nemeckú jazykovú škôlku v hlavnom meste Sofia.
"Mal by prísť nejaký pozitívny signál," povedal denníku v narážke na napäté nemecko-turecké vzťahy šéf tureckého zväzu dodávateľov Alper Kanca.
Automobilka už skôr oznámila, že postaví novú fabriku na východe. Podľa plánu celého koncernu má nová továreň vyrábať nielen škodovky, ale aj modely ostatných značiek nemeckej skupiny, všetko má však bežať pod taktovkou českej značky.
Handelsblatt uvádza, že manažment koncernu počíta, že nová továreň bude stáť 1,3 miliardy eur. Maier pre Automotive News Europe povedal, že automobilka znížila počet kandidátskych krajín na štyri, odmietol ich však menovať. Pôvodne sa malo vyberať z desiatich lokalít.
Začiatkom marca tohto roka napísal denník Večerné Novosti, že hlavným kandidátom na stavbu továrne má byť Srbsko. Magazín Autocar dokonca spomína bez udania podrobností ako ďalšiu možnosť výstavbu novej továrne v Českej republike.
Jednou z prekážok stavby nového závodu je silný odpor nemeckých odborov Volkswagenu. Odbory IG Metall poukazujú na to, že majú byť lepšie vyťažené existujúce továrne. V dozornej rade koncernu budú zástupcovia hlasovať proti stavbe. Existujúce továrne podľa nich nie sú dostatočne vyťažené.