Výrobcovia vozidiel zvádzajú tvrdý boj s cenami vstupných surovín. Tie rastú o desiatky až stovky percent a analytici sa zhodujú, že vykompenzovať ich budú musieť kupujúci.
Dacia Sandero, Hyundai i10, Kia Picanto či Fiat Panda. To sú z mála príkladov áut, ktoré je stále možné kúpiť nové za cenu do 10-tisíc eur. Éra lacných vozidiel sa však podľa analytikov končí. Dokazuje to aj fakt, že pod touto hranicou už nie sú ani kedysi lacnejšie modely ako Opel Corsa, Renault Clio či bezkonkurenčne najpredávanejšie vozidlo na našom trhu – Škoda Fabia. Tá ešte pred siedmimi rokmi začínala s cenou pod deväťtisíc eur. Najnovšia verzia však už atakuje 12-tisíc.
Cena vozidiel nezadržateľne rastie. Podľa dodávateľskej a analytickej spoločnosti Jato Dynamics za necelé dve desaťročia o 60 percent. Lídri európskeho automotive, akými sú Herbert Diess z Volkswagenu či Carlos Tavares z PSA, neskrývajú, že je potrebné pripraviť sa na ďalšie zdražovanie.
HN sa preto pozreli na kľúčové materiály, bez ktorých sa naše vozidlá nepohnú a p...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-18 19:53:39 - Feat.: - Title: Taraba rokoval v Nemecku s vedením BMW o budúcnosti automobilového priemyslu
02 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
03 - Modified: 2025-12-15 13:13:34 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú pod najväčším tlakom od finančnej krízy, extrémny prepad zaznamenal prevádzkový zisk
04 - Modified: 2025-12-11 07:54:09 - Feat.: - Title: Kríza v Porsche: V nemeckej automobilke je ohrozené každé štvrté pracovné miesto
05 - Modified: 2025-12-09 18:15:00 - Feat.: - Title: Najväčší prepad v tomto roku. Vývoz automobiliek zaostal za vlaňajškom, Trumpove clá dopĺňajú aj iné brzdy