StoryEditor

Nové autá do 10-tisíc eur miznú z trhu a zákazník si opäť priplatí. Kľúčové materiály sú na vzostupe

05.10.2021, 00:00
Výrobcovia vozidiel zvádzajú tvrdý boj s cenami vstupných surovín. Tie rastú o desiatky až stovky percent a analytici sa zhodujú, že vykompenzovať ich budú musieť kupujúci.

Dacia Sandero, Hyundai i10, Kia Picanto či Fiat Panda. To sú z mála príkladov áut, ktoré je stále možné kúpiť nové za cenu do 10-tisíc eur. Éra lacných vozidiel sa však podľa analytikov končí. Dokazuje to aj fakt, že pod touto hranicou už nie sú ani kedysi lacnejšie modely ako Opel Corsa, Renault Clio či bezkonkurenčne najpredávanejšie vozidlo na našom trhu – Škoda Fabia. Tá ešte pred siedmimi rokmi začínala s cenou pod deväťtisíc eur. Najnovšia verzia však už atakuje 12-tisíc.

Cena vozidiel nezadržateľne rastie. Podľa dodávateľskej a analytickej spoločnosti Jato Dynamics za necelé dve desaťročia o 60 percent. Lídri európskeho automotive, akými sú Herbert Diess z Volkswagenu či Carlos Tavares z PSA, neskrývajú, že je potrebné pripraviť sa na ďalšie zdražovanie.

HN sa preto pozreli na kľúčové materiály, bez ktorých sa naše vozidlá nepohnú a p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-29 09:31:17 - Feat.: - Title: Počet vyrobených áut vo svete minulý rok vzrástol takmer o osem percent 02 - Modified: 2023-03-27 12:26:30 - Feat.: - Title: Česká Toyota v apríli obnoví plnú výrobu, pri obmedzeniach nevyrobila 25-tisíc áut 03 - Modified: 2023-03-20 11:31:00 - Feat.: - Title: Trnavská automobilka Stellantis Slovakia prerušuje výrobu na víkendovej zmene 04 - Modified: 2023-03-01 14:55:19 - Feat.: - Title: Volkswagen pravdepodobne rokuje o predaji svojho ruského závodu 05 - Modified: 2023-03-01 14:54:46 - Feat.: - Title: Automobilky sú pesimistické, pre Slovensko to neveští nič dobré
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. apríl 2023 10:14