Plné chodby, zasadacie miestnosti aj salóniky, kde sa za zatvorenými dverami dohaduje, alebo aspoň črtá, skutočný biznis. Tak vyzerala pred tromi rokmi konferencia Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu v Šamoríne. HN na túto konferenciu, rovnako ako mnohých účastníkov, prilákal nový a atraktívny hosť, vtedajší šéf slovenskej automobilky Volvo Björn Helldén.
Nová piata automobilka verejne deklarovala, že sa obzerá po obrovskom množstve dodávateľov z rôznych oblastí, a tak švédske zastúpenie v desaťminútových blokoch neustále niekoho vítalo a zas vyprevádzalo. Vrátane nás.
Len pre predstavu, v tom čase vyzeral strategický park vo Valalikoch ako obyčajné pole, od akejkoľvek výstavby mal ďaleko a zrejmých bolo len pár faktov. Že ide o 1,2-miliardovú investíciu, ktorá má vyrábať 250-tisíc kusov čistých elektromobilov s tromi tisíckami zamestnancov.
Otázkou však bolo, aké modely uvidíme schádzať z výrobných liniek a či sa do Európy vďaka investíciám v Košiciach dostane aj sesterská značka Polestar s čínskym pozadím. Pôjde tak o akvizíciu, ktorá sa v Únii a možno aj v prípade exportu do USA šikovne vyhne clám na automobily? Odpoveď na túto otázku výrobca dlhodobo nekomentoval a ešte aj začiatkom tohto roka slovenské zastúpenie značky tvrdilo, že nič podobné nehrozí.
Zostáva vám 70% na dočítanie.