Spoločnosť Metrans Danubia prevádzkuje najväčšie kontajnerové prekladisko na Slovensku, ktoré funguje v Dunajskej Strede už viac než dve desaťročia. Okrem toho má centrá aj v Žiline či Košiciach. Skupina patrí k jedným z najväčších železničných dopravcov na Slovensku aj v Európe, kde pôsobia v hlavných prístavoch, ako je Hamburg, Bremerhaven, Koper, Trieste alebo Rotterdam.
O elektrifikácii a zdvojkoľajnení trate medzi Bratislavou a Komárnom sa hovorí už dlhšie. Teraz sa vyjadrenia na ministerstve k tomuto projektu zintenzívnili. Riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako hovoril, že čoskoro rozbehne prípravu projektu. Vidíte to reálne alebo skôr ako ďalšie politické vyjadrenie?
Veríme, že to naozaj bude, lebo dnes je tá trať naozaj vyťažená, preťažená a má obrovský potenciál na ďalší rozvoj, nielen čo sa týka prepravy osôb, ale aj prepravy tovaru. Postavenie logistického centra na kukuričnom poli napomohlo tomu, že v regióne sa železničná doprava z nuly dostala na jednu z najvyťaženejších trás na Slovensku.
V prípade trate ide o jednokoľajku, ktorá je, ako ste to už naznačili, čoraz viac využívaná osobnou dopravou. V minulom roku sa naplánoval rekordný takt vlakov na tejto trase. Ako sa to dotýka vás ako nákladného dopravcu a kedy môžete, respektíve musíte jazdiť?
Posledný grafikon sa tvoril od zeleného stola, keď došlo k umelému zvýšeniu kapacít prepravy osôb o 30 percent. Keď vidím tie vlaky a to, koľko ľudí sa v nich vezie, tak si nemyslím, že sú všetky v grafikone potrebné. Môže to byť náš laický názor, alebo názor z opačnej strany, ale je to niečo, čo vidno.
Nás to obmedzilo tak, že terminál dosiahol svoj limit a nemá zmysel ho viac rozvíjať, pretože ďalší vlak sem nedostaneme a aj s existujúcimi vlakmi je skoro nemožné sa sem preštrikovať z Bratislavy. Je to čistá katastrofa.
Koľko vám to trvá?
Zostáva vám 84% na dočítanie.