Stredom Bratislavy sa tiahne masív Karpát, ktorý metropolu rozdeľuje na dve časti. Takéto geografické predurčenie nie je z hľadiska dopravy príliš šťastné. V kombinácii s narastajúcim počtom áut či obyvateľov môže znamenať čoraz väčší problém.
Historicky existovalo na tento problém viacero riešení – tunelov, ktoré prerážali kopce na rôznych miestach. Najviac sa však v uplynulých rokoch skloňuje najdlhšie a najdrahšie z nich – tunel Karpaty, ktorý by mal byť dlhý zhruba 12 kilometrov a jeho cena sa odhaduje na 1,7 miliardy eur.
Táto stavba mala byť jednou z hlavných tém nedávnej návštevy z Číny, ktorú hosťovalo na Slovensku ministerstvo Jozefa Ráža. Šéf rezortu na svojej sociálnej sieti informoval, že táto časť bratislavského obchvatu by sa mohla realizovať ako projekt government to government, to znamená, že Slovensko by ju mohlo zadať priamo čínskej štátnej firme.
„Následne by firma benefitovala z toho, že by bol prejazd tunelom spoplatnený,“ povedal vo videu na sociálnych sieťach Ráž.
Zákazka pre Číňanov
Zostáva vám 87% na dočítanie.

