StoryEditor

Dočkáme sa nových vlakov medzi Bratislavou a Košicami? Podľa šéfa ZSSK môžu ísť eurofondy práve do rýchlikov

10.06.2022, 18:11
  • Kedysi robila pri čerpaní eurofondov problémy len časová tieseň. Dnes sa k nej pridala aj inflácia. 

  • Dodávateľ pre neustále rastúce ceny odstúpil od modernizácie vagónov za 30 miliónov eur. Dnes preto hľadá Železničná spoločnosť Slovensko spôsoby, ako minúť tieto peniaze na poslednú chvíľu.
  • Podľa riaditeľa štátnej firmy Romana Koreňa je cestou aj nákup zánovných vozidiel. Tu je však štátny podnik znevýhodnený.

Ministerstvo dopravy v piatok podvečer zverejnilo informáciu, že sa po rokovaniach s rezortom financií podarilo odvrátiť hroziace škrtanie vlakov v druhom polroku. Štátni tajomníci oboch ministerstiev Marcel Klimek a Jaroslav Kmeť sa dohodli, že chýbajúcich 24 miliónov sa dofinancuje z kapitoly rezortu Andreja Doležala.

Tie by sa mali vyčleniť čiastočne z pandemickej podpory pre cestovný ruch. HN ako prvé oslovili riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Romana Koreňa, ktorý poskytol nasledujúce vyjadrenie: „Veľmi si vážim konštruktívny dialóg a prístup ako ministerstva financií, tak aj dopravy a som veľmi rád, že ukázali, ako veľmi je pre nich železničná doprava dôležitá.“ 

Nasledujúci rozhovor vznikal ešte pred zverejnením spomínanej informácie.​

Prednedávnom ste vyhlásili, že od júla nebude na tratiach jazdiť až tretina spojov, keďže vám štát nechce doplatiť dohodnutú sumu. Medzitým minister Andrej Doležal povedal, že sa časť prostriedkov našla v rezorte. Stále teda hrozí spomínané škrtanie?

Nemyslím si, že ministerstvo dopravy by niečo takéto dopustilo. Aj my hľadáme cesty, ako sa s touto situáciou vyrovnať. Museli sme však na to upozorniť, lebo zmluva je nastavená tak, že by k tomu mohlo dôjsť. Minulý rok však bola situácia ešte horšia. Vtedy sme mali zazmluvnené výkony iba na prvý polrok a ten druhý nebol vôbec krytý. Našťastie sa situácia vyriešila. Pevne verím, že aj tento rok to dopadne obdobným spôsobom a budeme voziť všetky výkony.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-24 10:22:29 - Feat.: 0 - Title: Na Slovensku príde k rušeniu vlakov. Je to nehorázne, miesto investovania búrajú budovy, sťažuje sa starosta 02 - Modified: 2022-05-20 21:46:17 - Feat.: 1 - Title: Boj o minúty do mesta pod Zoborom. Prelomový vlak na západe krajiny sa zasekol 03 - Modified: 2022-05-20 17:39:43 - Feat.: 1 - Title: Sulík chce mať vodíkové vlaky už o dva roky. Odborníci to vidia inak
01 - Modified: 2022-09-25 08:59:26 - Feat.: - Title: Z Viedne do Bratislavy za 40 minút? Rakúske vlaky zrýchlia na dvestovku, my výrazne meškáme 02 - Modified: 2022-09-14 08:00:00 - Feat.: - Title: Najnebezpečnejší železničný most sveta: Pambanský most si vyžiadal stovky obetí 03 - Modified: 2022-09-17 17:46:58 - Feat.: - Title: Slovenské železnice pri porovnaní s Rakúskom a Českom prepadli. Sú neefektívne 04 - Modified: 2022-09-09 17:00:00 - Feat.: - Title: Ľudia sa vrátili do vlakov. V prvý školský deň v nich cestovalo takmer toľko ako pred covidom 05 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. september 2022 11:00