StoryEditor

Vážny ustupuje. Požiadavky dopravcov sa začnú plniť

08.01.2010, 15:10
Autor:
ČTKČTK
Ministerstvo dopravy (na snímke minister Ľubomír Vážny) pripraví zmeny v systéme elektronického mýta, na ktorých sa dnes dohodlo so Združením cestných dopravcov Česmad Slovakia.

Niektoré spoplatnené úseky sa rozdelia na menšie časti, zníži sa tiež výška pokuty za nesprávne nastavenie palubnej jednotky. Čakanie kamionistov na mýtnu registráciu na hraniciach by malo skrátiť dočasné zavedenie potvrdení o úhrade mýta pre vodičov, ktorí cez Slovensko len prechádzajú, takzvaný ticketing.

Rozdelenie úsekov
"Zatiaľ to vyzerá tak, že by malo pribudnúť nejakých sto úsekov nových," povedal minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) po stretnutí so zástupcami združenia Česmad. Spoplatnené cesty sa rozdelia na menšie časti pri rôznych výjazdoch, napríklad na smetiská, či kameňolomy, ktoré nie sú zachytené v cestnej databanke, dodal. Práve z tejto evidencie vychádza súčasné rozdelenie spoplatnených úsekov, ktoré kritizovali viacerí dopravcovia. Cestnú sieť, za ktorú sa platí mýto, tvorí zhruba 850 úsekov. Nové členenie by malo platiť od polovice marca.

Systém elektronického mýta funguje od 1. januára. Poplatky za jazdu po diaľniciach a ďalších vybraných cestách musia platiť vozidlá nad 3,5 tony aj autobusy. Mnohí autodopravcovia sa postavili proti mýtu, ktoré im vraj zvyšuje náklady. Na protest proti systému, ktorý považujú za nedostatočne pripravený, niektorí zablokovali viaceré cestné ťahy v Bratislave. V pondelok by menší dopravcovia mali rokovať s premiérom Robertom Ficom (Smer-SD), musia však dovtedy ukončiť protesty.

Kolóny kamiónov
Štart mýta sprevádzajú tiež kolóny kamiónov na viacerých vstupoch na Slovensko. Najviac času strávili čakaním na registráciu a povinné vybavenie palubnou (OBU) jednotkou šoféri na slovensko-českých hraniciach. Kolóny by malo skrátiť dočasné zavedenie takzvaného ticketingu pre kamionistov, ktorí len prechádzajú Slovenskom. "Nebudú musieť byť vybavení OBU jednotkou a nebudú sa musieť registrovať," priblížil minister.

Podľa Vážneho sa zatiaľ uvažuje o deviatich tranzitných trasách, na ktorých by vodičom stačil lístok s potvrdením o zaplatení mýtneho. "Ak sa vozidlo odkloní od toho tranzitu a bude bez OBU jednotky, bude pokutované," doplnil Vážny. Takýto spôsob úhrady za mýto by mal platiť do konca februára.

Dopravcovia presadili u ministra aj zníženie pokút za nesprávne nastavenie palubnej jednotky, ktorá sníma pohyb vozidla po spoplatnených úsekoch ciest, pravdepodobne na 120 eur. Mýtna polícia môže v súčasnosti uložiť za takýto priestupok na mieste sankciu len vo výške 1655 eur, v správnom konaní môže stúpnuť o ďalšiu tisícku. Za chýbajúcu palubnú jednotku v aute zostane vyššia sadzba.

01 - Modified: 2004-05-20 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Problémy ústavy EÚ sú inde 02 - Modified: 2004-05-20 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ani dobrý úmysel krádež neospravedlňuje 03 - Modified: 2004-05-20 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: SOV verzus STV
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy 05 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 21:03