Železničná trať Bratislava - KomárnoTASR/L. Vallach
Z fondu obnovy pôjdu peniaze v doprave najmä na železnice. Očakáva sa nákup ekologických vozidiel aj elektrifikácia.
Máme ich 3 629 kilometrov, ale elektrinou nie je pokrytá ani polovica. Železničné trate na Slovensku však teraz čaká modernizácia za 700 miliónov. Hovorí o tom uniknutá verzia plánu obnovy, ktorý minister financií Eduard Heger poslal do Bruselu. Z dokumentu vyplýva, že do roku 2026 pribudnú troleje na nových 30 kilometroch. Ak sa to podarí, dostaneme sa aspoň na európsky premier pokrytia. Že v našich podmienkach nejde o malú porciu, potvrdzuje aj fakt, že elektrifikácia posledných 30 kilometrov nám trvala až 20...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-14 12:01:32 - Feat.: - Title: Na papieri vlaky fičia, realita píše iný príbeh
02 - Modified: 2025-05-07 12:20:02 - Feat.: - Title: Čo si mám ten lístok nakresliť? Ľudia kritizujú slovenské železnice za pád systému, ktorý ľuďom cez zvýšené ceny nanútili
03 - Modified: 2025-05-05 11:50:00 - Feat.: - Title: Lístky na vlak: Pri kúpe vo vlaku si priplatíte až trikrát viac ako v pokladniciach
04 - Modified: 2025-04-29 12:13:26 - Feat.: - Title: Smrtiace vlaky nejazdia iba v Grécku. Veľké železničné katastrofy hrozia aj inde
05 - Modified: 2025-04-14 06:55:37 - Feat.: - Title: Štátne Cargo má za sebou najhorší rok. Slabé výsledky spôsobil najmä úpadok v kľúčovom sektore