StoryEditorJe chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?
Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-24 10:19:51 - Feat.: - Title: Víťazka MasterChef Kristína: Prácou v michelinskej reštaurácii si príliš nezarobíte, babička v Piešťanoch mi vždy urobí pirohy
02 - Modified: 2023-09-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Pamiatkarka Anna Tuhárska: Svetové lokality u nás sú ako maják
03 - Modified: 2023-09-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Mikulec pre HN: Z Fica strach nemám. Matovičova reakcia bola absolútne adekvátna
04 - Modified: 2023-09-23 22:00:00 - Feat.: - Title: Odborník: Na falošné videá postačí smartfón a zmanipulovaný obsah sa bude dať tvoriť v reálnom čase
05 - Modified: 2023-09-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Nová liečba cukrovky. Ako s ňou žiť bez obmedzení?