StoryEditorJe chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?
Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 16:20:23 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia vstupuje do fintechu. Rozumieť jej začínajú aj Slováci, hoci ešte nie sme tam kde Singapur
02 - Modified: 2025-12-03 12:45:39 - Feat.: - Title: Migaľ: Slovensko vyčerpalo 1,5 miliardy eur z eurofondov a splnilo pravidlo N+3
03 - Modified: 2025-12-01 14:41:15 - Feat.: - Title: Kenská diplomatka pre HN: Afrika tvorí budúcnosť celej planéty. Hlavnou témou sa tu stáva produkcia potravín
04 - Modified: 2025-11-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Nič sa nezmenilo. Gauneri a korupčníci ostali rovnakí a stále idú v tých svojich ušpinených igelitkách
05 - Modified: 2025-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Epidemiológ: Naposledy vírus mutoval tak, aby nakazil čo najviac ľudí, ale neusmrtil veľa svojich hostiteľov