Kombíky to majú v dnešnej dobe čoraz ťažšie. Kedysi obľúbený segment vozidiel, ktorý dokázal motoristom ponúknuť výhody osobných áut s dobrou aerodynamikou a zároveň vyššiu mieru priestrannosti či úžitkovej pridanej hodnoty než sedany alebo hatchbacky, musí čeliť tlaku zvyšujúceho sa počtu SUV a crossoverov.
Okrem stúpajúceho zastúpenia u samotných výrobcov, ktorí postupne nahrádzajú svoje bežné modely práve športovo-úžitkovými vozidlami, sa výrazne zväčšuje tiež záujem zákazníkov. Túžia po pocite vyššej bezpečnosti, SUV modely a crossovery pôsobia na mnohých tiež hodnotnejšie, no často sa praktickosťou kombíkom nevyrovnajú.
Toto sú najpredávanejšie kombíky v roku 2024 v celosvetovom meradle:
Záujem klientov o tento segment „nahráva“ automobilkám v škrtaní pôvodných modelov a nahrádzaní „esúvéčkami“, čo zase tlačí zákazníkov k ich častejšej voľbe – výber naprieč rôznymi segmentmi sa totiž zmenšuje. A tak to ide dokola, ako v začarovanom kruhu. Aj napriek tomu si ešte v Európe kombíky držia meno a v predajoch zatiaľ úplne neupadli.
Analýza renomovanej spoločnosti JATO Dynamics odhalila zaujímavé trendy na 153 trhoch po celom svete. Celkovo si motoristi v roku 2024 kúpili približne 1,69 milióna kombíkov, čo predstavuje medziročný nárast o jedno percento. V kontexte celkových globálnych predajov automobilov, ktoré dosiahli asi 89 miliónov kusov, si kombíky udržujú skromný, ale stabilný podiel necelých dvoch percent.
Až 68 percent všetkých kombíkov sa predá v Európe a Turecku, čo potvrdzuje, že tento typ karosérie zostáva primárne európskou záležitosťou. Práve tu sa stretáva praktická potreba priestoru s kultúrnou tradíciou cestovania a životným štýlom, ktorý si kombinované vozidlá vyžadujú.
Zostáva vám 65% na dočítanie.
