Automobily, ktoré ešte niekoľko rokov dozadu boli súčasťou bežnej premávky, sa môžu premeniť na zaujímavo "uložené" peniaze.
Hovorí sa, že investícia do auta je tá najhoršia. Napríklad hodnota novej Škody Octavia klesne po roku od predaja až o tretinu.
Ak teda hľadáte vhodné vozidlo na investíciu, musíte sa pozrieť skôr späť do histórie. A nemusí to byť ani tak príliš dávno, keďže takzvané „youngtimre“ môžu získavať na hodnote aj desiatky percent ročne. A to už stojí za pozornosť.
„Slušne zachovalá škodovka 120 sa pre piatimi rokmi predávala za 1 100 eur, dnes za ňu majiteľ dostane 3 200 eur a viac,“ hovorí Stanislav Gálik, riaditeľ inovačného centra AuresLab siete autocentier AAA AUTO.
Práve on vybral Top 10 kandidátov, ktorí už na hodnote určite klesať nebudú, skôr naopak, ich hodnota porastie. Viete si tak ľahko urobiť prehľad, ktoré modely sa oplatí kúpiť a uschovať „zakonzervované“ niekde garáži na prípadný neskorší predaj.
Pozrite sa v galérii nižšie na 10 áut, na ktorých by ste rozhodne nemali prerobiť.
Zdroj: Tlačová správa
01 - Modified: 2018-04-27 11:55:43 - Feat.: 0 - Title: Stará Škoda či ruská Lada. Oplatí sa dnes investovať do automobilových klasík?
02 - Modified: 2017-09-29 09:35:39 - Feat.: 0 - Title: Toto sú legendy socializmu. Na cestách ich stretnete len výnimočne
03 - Modified: 2017-10-06 08:37:21 - Feat.: 0 - Title: Spoznáte automobilové legendy socializmu? Otestujte sa v kvíze
01 - Modified: 2025-12-18 13:00:00 - Feat.: - Title: Posledná šanca na „nesmrteľný“ motor. Končí aj jedno z najkrajších dostupných áut
02 - Modified: 2025-12-18 10:23:46 - Feat.: - Title: Každá tatrovka prejde touto mučiarňou. Šialené „ihrisko“ pre nákladiaky má 50 rokov
03 - Modified: 2025-12-19 07:28:37 - Feat.: - Title: Ikonická Fabia RS by sa mohla vrátiť. Rozhodnúť o tom majú samotní zákazníci
04 - Modified: 2025-12-19 07:25:53 - Feat.: - Title: Za „ťukanec“ môžete prísť aj o vodičák. Poradíme, ako je najvhodnejšie zaparkovať
05 - Modified: 2025-12-16 13:00:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodený retro Renault ide na dračku. V Európe už postupne valcuje segment e-áut