Dacia Bigster – meno, ktoré ešte nedávno patrilo do kategórie konceptov, je už niekoľko mesiacov realitou aj na našich cestách. Najväčšie SUV v histórii značky prišlo ako rázny krok do strednej triedy, kde chce osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú „veľa auta za rozumné peniaze“. A treba uznať, že Bigster má na dosiahnutie veľkého úspechu všetky predpoklady.
Dizajnovo totiž pôsobí moderne, až nečakane sebavedomo, no zároveň nezaprie DNA značky – jednoduchosť, funkčnosť a tiež dôraz na nízku cenu. Novinka stavia na overenej koncernovej technike, stojí na predĺženej platforme CMF-B a prináša až 4,57 metra dĺžky, čo z nej robí konkurenta pre obľúbené vozidlá silného segmentu C-SUV.
Úplne nová Dacia Bigster počas prvých slovenských jázd:
Bigster však mieri tradične na klientelu nižšie postavenou cenou, no bez výrazných kompromisov v priestore či výbave. Kabína je priestranná, kufor nadpriemerný a jazdné vlastnosti (overené počas prvých jázd) zamerané skôr na komfort a každodennú praktickosť. Čo však skutočne púta pozornosť, je pohľad pod kapotu.
Bigster už pri štarte predaja ponúkal viacero motorizácií – od základného 1,2-litrového mild-hybridného benzínu s výkonom 140 koní a pohonom predných kolies, cez rovnakú „jednadvojku“ s výkonom 130 koní s pohonom všetkých kolies, až po hybridnú verziu s výkonom 156 koní a automatickou multimódovou prevodovkou. Novinkou, ktorú automobilka nedávno predstavila, je však LPG verzia. A práve tá môže byť jedným z najväčších tromfov v rukáve Rumunov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.