StoryEditor

Brúskou odstraňuje rýchlostné radary. Kvôli fantómovi Taliani zmenia pravidlá ich umiestnenia

  • Rýchlostné radary majú vo svojej hlavnej náplni zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky.
  • Dosiahnuť to majú na kritických úsekoch, kde vodiči často porušujú maximálnu rýchlosť.
  • V Taliansku ich však nájdeme aj na nezmyselných miestach. Neznámy fantóm sa teda rozhodol konať, no a dosiahol svoje.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

K jeho výbave patrí výkonná uhlová brúska a zostáva za ním dielo v podobe vyrúbaných policajných radarov pri okresných cestách – to je záhadný Flexman. Pre radarmi preplnené Taliansko je najväčší problém, že inšpiruje celý rad ďalších napodobiteľov. Fantóm rúbajúci radary však už zrejme dosiahol svoje.

Kto to vlastne je Flexman? Jeho totožnosť zostáva zatiaľ ešte stále neznáma. Podľa záznamov z bezpečnostných kamier ide o muža stredného veku, dobrej fyzickej kondície a praktických technických znalostí. Výborne zaobchádza s uhlovou brúskou, ktorej sa po taliansky hovorí flessibile, po slovensky hovorovo „flexa“.

image

Zaslúžite si vodičský preukaz? Tento kvíz musí každý zvládnuť bez jedinej chyby

Používa ju na to, aby pri dopravných komunikáciách doslova rúbal kovové stĺpiky radarov merajúcich rýchlosť. Takých tu majú celý les. Vypovedajú o tom údaje z Celosvetovej databázy rýchlostných radarov (SCBD). So započítanými 11 133 rýchlostnými radarmi sú talianske cesty tie najkontrolovanejšie v celej Európe – pre porovnanie, vo Francúzsku ich je iba 3 763 a v Nemecku 4 711.

Taliansko je teda v tomto porovnaní extrémom a obyvatelia sami majú z tohto rekordu „veľkú radosť“. Elektronické zariadenia nevítajú ako prvok dopravnej bezpečnosti, ale skôr svojvoľne inštalované pasce slúžiace na vyberanie peňazí na pokutách, píše portál iDNES.cz. Prevládajúci spôsob osadenia a umiestnenia radarov, ktoré často neslúžia na ochranu chodcov, takému výkladu celkom nahráva. Keď však príde na hodnotenie tajomného Flexmana, zostávajú Taliani názorovo rozdelení.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-23 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Súmrak výroby áut v Európe. Čína v továrni Fiatu, závod po forde však nikto nechce 02 - Modified: 2024-02-22 13:15:00 - Feat.: 1 - Title: Motorizmus podľa ekolobistov: Malé autá namiesto SUV a povinné elektromobily do firie​m 03 - Modified: 2024-02-16 14:10:19 - Feat.: 1 - Title: Dotačná revolúcia na e-autá zlyhala už po pár týždňoch. Francúzi to považujú za úspech 04 - Modified: 2024-02-12 13:10:00 - Feat.: 1 - Title: Toto s manuálnou prevodovkou nerobte. Našli ste sa v častých zlozvykoch vodičov? 05 - Modified: 2024-02-09 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Na prémiovky zabudnite: Tieto autá majú najvyššiu hodnotu za peniaze, vydržia dlho
01 - Modified: 2025-01-27 15:30:27 - Feat.: - Title: Test dojazdu elektromobilov v zime: Rozdiel voči papierovým údajom je i desiatky percent 02 - Modified: 2025-01-27 12:17:08 - Feat.: - Title: Zvíťaziť môže laik, pohorieť aj expert. Dokážete spoznať maskované logá automobiliek? 03 - Modified: 2025-01-27 09:50:50 - Feat.: - Title: Novou policajnou prezidentkou sa stala Jana Maškarová. Je prvou ženou vo funkcii 04 - Modified: 2025-01-26 12:40:00 - Feat.: - Title: Taliansko obnovilo prevoz migrantov do svojich centier v Albánsku 05 - Modified: 2025-01-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku v roku 2024: Ktoré modely ovládli náš trh?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/doprava, menuAlias = doprava, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. január 2025 21:50