Ford
StoryEditor

Rozvoj internetového obchodu likviduje životné prostredie, tvrdia ekológovia. Môžu za to dodávky

19.05.2021, 11:45
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Rozvoj internetového obchodu v poslednom období vyhnal nielen na európske cesty množstvo kuriérskych dodávok, ktoré sú poháňané prevažne spaľovacími motormi.

Odborníci volajú po výraznom sprísnení emisných limitov pre dodávkové vozidlá. Do niekoľkých rokov je vraj dokonca nevyhnutný zákaz predaja ich verzií poháňaných bežnými konvenčnými spaľovacími motormi.

Obrovský legislatívny tlak na znižovanie emisií pochádzajúcich z dopravy postupne prináša svoje ovocie a v segmente osobných vozidiel dochádza skutočne k veľkým medziročným nárastom podielov elektrických a elektrifikovaných vozidiel.

Ako však upozorňuje organizácia Transport & Environment, v segmente ľahkých úžitkových áut tento trend výrazne zaostáva. Kým totiž predaj elektrických a plug-in hybridných áut dosiahol medziročne takmer trojnásobné hodnoty, predaj elektrických dodávok takmer nerástol (zvýšenie o dve percentá).

Tento problém navyše zvýraznil aktuálny obrovský dopyt po kuriérskych službách úzko súvisiacich s prudkým rozvojom internetového obchodu odštartovaného pandémiou.

Ako uvádza Transport & Environment, Európska únia by mala čo najskôr pritlačiť na prísnejšie emisné limity pre ľahké dodávkové vozidlá.

„Emisné štandardy platiace od roku 2020 mali urobiť dodávkové vozidlá čistejšie, ich výrobcovia však nemuseli urobiť prakticky nič, aby ich splnili. Vďaka patetickým cieľom v oblasti znižovania CO2 je rozmach internetového obchodu pre našu planétu nočnou morou,“ rozhorčene konštatuje James Nix, ktorý má v Transport & Environment pod palcom dohľad nad nákladnou dopravou.

Podľa Transport & Environment je nevyhnutné, aby bola Európska únia v presadzovaní svojich cieľov ambicióznejšia a donútila výrobcov áut znížiť do roku 2030 emisie ich áut o celých 60 percent oproti dnešku.

A už do roku 2035 má následne predaj dodávkových vozidiel s bežnými spaľovacími motormi zakázať úplne. Transport & Environment upozorňuje aj na ďalší fakt a tým je, že plug-in hybridné dodávky tiež nie sú riešením.

Ako sa totiž postupne ukazuje, väčšina majiteľov svoje vozidlá s plug-in hybridným systémom nepoužíva tak, ako by ideálne mala a ich reálne emisie sú násobne vyššie, než proklamujú samotní výrobcovia.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Sú zraniteľnejšie než myslíte. Moderné autá bolo možné ukradnúť i ovládať do pol minúty 02 - Modified: 2024-10-11 18:46:40 - Feat.: - Title: Albánsky premiér Rama rokoval s Orbánom o vstupe svojej krajiny do Európskej únie 03 - Modified: 2024-10-11 18:31:31 - Feat.: - Title: Blanár je pripravený spolupracovať s Nemeckom. Ekonomika Berlína je s tou našou prepojená, tvrdí 04 - Modified: 2024-10-11 18:09:01 - Feat.: - Title: Na budúci týždeň sa otvoria prvé prístupové kapitoly do Európskej únie s Albánskom, tvrdí Szijjártó 05 - Modified: 2024-10-11 17:16:15 - Feat.: - Title: Duda predstavil priority nadchádzajúceho poľského predsedníctva v Rade Únie, chce spoluprácu s USA
menuLevel = 2, menuRoute = auto/doprava, menuAlias = doprava, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. október 2024 21:52