Magistrát hlavného mesta preto v utorok (8.3.) v Primaciálnom paláci zorganizoval pre obyvateľov verejnú prezentáciu projektu. Vyjadriť sa k nemu ľudia môžu ešte do 14. marca.
Padol tiež návrh, aby bola pozdĺž cyklotrasy vybudovaná ešte aj pešia trasa a niektorí sa obávali i toho, že by deti mohli ľahko vybehnúť pod električku, keďže tá má viesť cez zelenú plochu. "Trať bude po celej dĺžke lemovaná zeleňou a krovinami, cez ktoré sa nebude dať bežne prejsť," uistil projektant Ondrej Podolec.
Celkovo má mať nová električková trať dĺžku 3,78 kilometra. Nadviazať má pritom na prvú etapu, ktorá vedie zo Šafárikovho námestia cez Starý most. Druhý úsek sa teda bude začínať za novou zastávkou Jungmannova a bude končiť v lokalite Janíkov dvor, kde vyrastá developérsky projekt Južné mesto.
V úseku plánujú zriadiť sedem zastávok električiek – Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Zastávky majú mať dĺžku 65 metrov, teda pre dve súpravy električiek. Tie majú na trati jazdiť maximálnou rýchlosťou 50 km/h, zákon pritom dovoľuje 60 km/h. "Ak by však bola rýchlosť vyššia ako 50 km/h, trať by musela byť oplotená," podotkol spracovateľ zámeru EIA Tomáš Šembera.
Súčasťou projektu sú i dva električkové mosty cez Chorvátske rameno a prístupové trasy k zastávkam majú byť bezbariérové. Hlavne v medzizastávkových úsekoch má byť kryt električkovej trate zelený. Vysadiť tam majú sukulenty, napríklad rozchodník, nenáročný na údržbu a závlahu. Na konci električkovej trate sa zase počíta s vybudovaním dvojkoľajného obratiska. V jeho susedstve má byť umiestnená vozovňa pre 12 električkových súprav.
Posudzovať sa budú dva varianty projektu. Pri prvom sa celkové predpokladané náklady majú vyšplhať na 69,88 milióna eur bez DPH, pri druhom na 73,17 milióna eur. Varianty sa líšia napríklad riešením zastávky Lietavská či spôsobom križovania trate s Pajštúnskou ulicou. Začať s výstavou druhého úseku by sa podľa zámeru malo v roku 2018 a práce by mali trvať dva roky.