Automobilka Škoda Auto sa chce v najbližších rokoch viac zamerať na zákazníkov, ktorí hľadajú väčšie autá s možnosťou jazdy v teréne.
Po už oznámenom modeli veľkého SUV, ktorý automobilka predstaví tento rok, majú prísť ďalšie dve novinky - veľké terénne kupé a vozidlo s veľkosťou medzi Fabiou a Rapidom.
Novinka od Škody
Automobilka, ktorá prípravu nových modelov väčšinou tají, tentoraz väčší záujem o vstup do segmentu terénnych áut potvrdila, aj keď nie úplne konkrétne.
"So Shanghai Volkswagen sme podpísali dohodu o výrobe ďalšieho derivátu SUV v rámci globálnej stratégie SUV, a navyše ešte memorandum o porozumení týkajúce sa vývoja vozidla CUV (Crossover Utility Vehicle) v kompaktnej triede," povedal hovorca automobilky Jozef Baláž. „Ďalší derivát" je podľa informácií idnes.cz práve veľké terénne kupé, vozidlo CUV zodpovedá menším vozidlám, ako napríklad Oplu Mokka alebo Nissanu Juke.
Vstup do segmentu menších áut zapadá do koncernovej stratégie, tento rok príde na český trh tiež podobné auto Audi Q2, ktorého veľkosť sa podobá práve novému pripravovanému modelu Škody v segmente CUV.
Nie je však isté, či obe ďalšie novinky budú jazdiť aj na európskom trhu. Oba modely síce vyvíja automobilka hlavne v Mladej Boleslavi, ale zatiaľ pre čínsky trh. Podľa zdrojov z automobilky zatiaľ nepadlo rozhodnutie, či sa budú vyrábať aj u nás. Je to aj otázka výrobnej kapacity závodov.
Kým kupé verzia veľkého SUV by mala vyjsť už na budúci rok, na menšie terénne auto zo Škody si budú musieť zákazníci počkať ešte najmenej dva a pol roka, jeho vývoj začal minulý rok na jeseň.
Škoda Yeti dostane mladšieho brata KodiaQ
Škoda vstúpila do segmentu SUV v roku 2009, keď začala vyrábať model Yeti. Tento rok dostane väčšieho brata, zatiaľ sa hovorí o názve KodiaQ. Bude sa vyrábať rovnako ako Yeti v Kvasinách, ktoré prešli rozsiahlym rozšírením za miliardy českých korún a Škoda pre podnik získala zákazku na výrobu terénneho vozidla pre Seat.
Autá kategórie SUV sú v českých štatistikách označované ešte ako terénne, aj keď mnohé z nich si poradia maximálne s poľnou cestou.
Po celom svete ide o najrýchlejšie rastúci typ vozidiel, v Česku vlani stúpli predaje o 35 percent. Rástli teda takmer dvakrát rýchlejšie ako celý trh a ich podiel na trhu dosiahol takmer dvadsiatich percent.
Šéfdizajnér spoločnosti Aufeer Design Branislav Maukš vidí rastúcu obľubu SUV predovšetkým v tom, že vodiči aj cestujúci sedia vyššie, ako pasažieri v iných autách, a cítia sa tak bezpečnejšie. Napríklad pri bočnom náraze sú oveľa lepšie chránení než v nižšom aute.