StoryEditor

Najkrajšie luxusné auto? Audi má skvelého kandidáta

10.11.2015, 23:00
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Nezameniteľný dizajn, 320 koní a nízka spotreba. Takto môžete vyzerať „sen“, ktorý bude hĺťať kilometre na diaľniciach.

Konečne! Testom Audi A7 sa mi po 2 rokoch uzavrel kruh. Doposiaľ som nedokázal svedomito povedať, čo je v danej exkluzívnej spoločnosti naj. Je to Audi A7, BMW 6 GranCoupé alebo Mercedes CLS? A že sa ma na to pýtal nejden chlap. 

A viete, čo je na tom najhoršie? Aj keď som okúsil všetky tri, ocitol som sa v pozícii kňaza. Komukoľvek z vás dokážem dať rozhrešenie. Len sebe nie. Nech sa akokoľvek znažím, každú z tých troch ľúbim pre iné. Každá dokáže dať to, čo iná nie. Fakt na porazenie!

Každopádne, môj problém vás zaujímať nemusí. Som tu na to, aby som vám pomohol správne sa rozhodnúť. Tak sa do toho pustime. Pred časom som pri jednom článku o Audi A7 zaregistroval vyjadrenie viacerých z vás, ako sa vám A7 nepáči. 

K tomu celému mám na končekoch prstov len jedno prehlásenie: "Páni, bežte k očnému!" Našťastie vás je drvivá menšina.

Ja mám Audi A7 medzi najkrajšími bežnými „audinami“ vôbec. Debata je skôr v rovine, či je krásna, alebo LEN veľmi pekná. Ale to do značnej miery závisí aj na konkrétnom kúsku, jeho výbave a správne zvolenej kombinácii farieb a dizajnu diskov zvonku a materiálov a dekoru vnútri. 

Tento biturbo trojliter V6 je tak trochu zázrak. Iste, nie je najsilnejší trojlitrový šesťvalec na svete, no má veľmi vyvážené až prívetivé správanie a viac než slušné parametre. Meranie na valcovej brzde v MM racingu ich do bodky potvrdilo. Dokonca aj mierne prekročilo. Maximálny výkon je podľa výrobcu 235 kW (320 koní) od 3900 po 4600 otáčok. 

Niet sa čomu diviť, že odpal z nuly na sto zvládne táto loď len za 5,1 sekundy. A to vôbec nie je žiaden špeci športový model.

Z Audi A7 som nadšený, špeciálne z tejto motorickej verzie. BiTDI 3,0 V6 je skvelý. Keď si dáte do kontrastu jeho parametre a spotrebu, nechápete. Navyše k zamatovosti chodu tohto auta prispieva skvelá 8 stupňová automatická prevodovka. 

Takže môj záverečný verdikt? Sebe by som spomedzi týchto troch konkurentov asi vybrať nedokázal. BMW je jednoznačne najšportovejšie, má o štipku lepšie motory, podvozok, ergonómiu a medzičasom skvelo vymyslený a logický iDrive. Zaostáva v schopnosti zmeniť charakter pruženia (komfort/sport) a vôbec celej nálady auta, je na ňom vidno, že je to natiahnuté kupé radu 6 a miesto vnútri tiež nie je bohviečo. 

Medveď CLS je ďaleko najkomfortnejší a o to prevažnej väčšine majiteľov týchto áut ide. Je to zakladateľ tohto druhu áut a aj druhá generácia je po modernizácii už na aktuálnom limite možností. Audi A7 je podľa mňa najväčšia kočka.

Marian Čabák

Audi A7 Sportback quattro 3,0 V6 BiTDI

 

PLUSY:

+ vzhľad

  (asi najelegantnejšie a najkrajšie audi)

+ jazdné vlastnosti (drží ako v koľajách),

+ silný motor má zrýchlenie aj pružnosť,

+ na diesel skvelý zvuk,

+ teplota oleja "otvára" bezpečné otáčky,

+ vzduchový podvozok

 (veľký rozdiel medzi komfort a šport režimom),

+ supertichá vnútri,

+ zasúvací displej, nepôsobí lacno a netrčí keď je auto odstavené,

+ miesto na nohy vzadu,

+ pamätá zvolený jazdný režim aj po vypnutí motora,

+ autohold ostáva aktívny aj po vypnutí,

+ efektné zadné smerovky,

+ kufor má 535/1390 l,

+ na 8. st. len 1600 ot pri 130 km/h,

+ stredová konzola natočená na vodiča,

+ aktívny spojler (vyzerá špica a funguje),

+ spotreba na testovacej trati len 7,1 l/100 km,

+ 73 l nádrž dá dojazd cez 1100 km.

 

                     

MÍNUSY:

- miesto na hlavy pre postavy nad 185 cm,

- málo komfortná aj v režime komfort

  (v kombinácii s 20" diskami),

- S line sedadlá vpredu nie sú top,

- nevypínateľné ESC,

- lacné páčky radenia pod volantom,

- ovládanie MMI je neintuitívne, 

  (kombinácia mechaniky a dotyk. panelu mätie)

- preposilované riadenie okrem režimu Sport,

  (no toto nie je športový model)

- iritujúce dvojité ovládanie lakťovej opierky,

len priemerné audio Bose.

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

 


 

01 - Modified: 2007-11-06 11:10:00 - Feat.: 0 - Title: Skupina Zentiva za tri štvrťroky s tržbami 12,2 mld. CZK
01 - Modified: 2024-09-25 09:32:37 - Feat.: - Title: Kontroverzný vzhľad bude minulosťou. BMW chystá veľké zmeny v dizajne svojich áut 02 - Modified: 2024-09-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou 03 - Modified: 2024-08-22 20:02:48 - Feat.: - Title: Tesla už nie je jednotkou na trhu batériových vozidiel v Európe. Štafetu prebrali Nemci 04 - Modified: 2024-08-20 09:09:43 - Feat.: - Title: BMW zvoláva do servisov až 1,3 milióna áut. Nie je jediné, sú za tým nebezpečné airbagy 05 - Modified: 2024-08-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Ešte odvážnejšia hmotnosť: BMW predstavilo špičkovú M5 v rodinne zameranom balení
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. október 2024 16:33