Japonské letisko Narita neďaleko Tokia otvorilo obchod so suvenírmi, kde zákazníkov obsluhuje mačke podobný robot. Cieľom tohto experimentu je zistiť, či by podobní roboti mohli byť riešením nedostatku pracovných síl v rýchlo starnúcej krajine, napísala japonská tlačová agentúra Kjódó.
Experiment, ktorý je prvým svojho druhu v Japonsku, sa začal minulý mesiac a je spoločným projektom letiska a výskumného ústavu Nomura. Pokračovať bude do 15. decembra v termináli číslo tri pre vnútroštátne lety.
V obchode nazvanom Pickru si zákazník na dotykovom paneli vyberie tovar a zaplatí ho. Robot potom vyberie danú položku a svojím chvostom, na ktorom má prísavku, ju prenesie do priestoru, kde si ju zákazník môže odobrať. Obchod predáva 12 druhov obľúbených jedlých suvenírov vrátane sladkých koláčikov hijoko v tvare malých kurčiat.
Podľa ústavu Nomura služba eliminuje obavy z krádeží v obchodoch, keďže zákazníci nemajú priamy prístup k tovaru. Navyše počiatočné investičné náklady na obchody s robotickou obsluhou by boli nižšie ako pri bezobslužnom obchode, pretože by nebolo potrebné inštalovať bezpečnostné kamery.
"Dúfame, že tento systém vyrieši problém nedostatku pracovných síl v súvislosti s poklesom počtu obyvateľov v produktívnom veku," povedal Keničiró Hiroto, ktorý mal na starosti vývoj systému.
