Nová vlajková loď juhokórejskej spoločnosti LG je prvým smartfónom, ktorý prináša automatické zaostrovanie pomocou lasera. Táto technológia je navrhnutá tak, aby vedela zaostriť aj v slabom osvetlení a na rýchlo sa pohybujúce objekty.
Odborníci ocenili inovácie, ale vplyv na globálny predaj firmy by mal byť podľa nich obmedzený.
„Telefóny sa stále ťažšie rozlišujú len na základe toho, ako vyzerajú," povedal Jasdeep Badyal z telekomunikačného poradenstvo CCS Insight. „Zariadenie musí mať niektoré vlastnosti nastavené tak, že keď spotrebiteľ príde do obchodu, predajca mu môže osvetliť, čo ho odlišuje od ostatných inteligentných telefónov.“
Badyal predpovedá LG ťažkú bitku, najmä z dôvodu väčších marketingových rozpočtov, ktorými disponujú Samsung, Apple a Sony. A to napriek tomu, že LG takmer zdvojnásobil predaj mobilných telefónov 2,6 milióna smartfónov v roku 2012 na 4,6 milióna vlani. No v rovnakom období podiel na trhu juhokórejskej firmy vzrástol z 3,8 percent len na 4,8 percenta, to znamená stále štvrté miesto za Samsungom, Applom a Huaweiom.
Inteligentne notifikácia aj ultrarýchly fotoaparát
Model G3 prichádza s inováciami, ktoré možno rozdeliť medzi tri kľúčové technológie a tri vylepšenia užívateľského rozhrania. Z technológií výrobca vyzdvihuje už spomínaný displej, ultrarýchle laserové zaostrovanie 13Mpix fotoaparátu, ktoré vedia vybranú scénu zamerať počas 276 ms, teda zhruba za dobu mihnutia oka, a dizajn, ktorý po vzore svojho predchodcu využíva unikátneho tlačidlá na chrbte telefónu. Ďalšie inovácie ohlásené LG zahŕňajú schopnosť vyvolať respektíve nasnímať fotografiu gestom ruky, ktoré spustí krátke odpočítavanie pred fotografovaním.