StoryEditorV hre o trať pri Žiline zostali len štátne železnice. Súťažiť sa bude odznova
Súťaž o prvú trať, ktorú ministerstvo dopravy v rámci liberalizácie vyhlásilo ešte v lete, sa končí fiaskom.
Meria 21 kilometrov. Spája Žilinu s Rajcom. A je to jedna z troch tratí na celom Slovensku, kde štát dáva šancu, aby ju prevádzkovali súkromní dopravcovia. To, ktorá železničná spoločnosť bude jazdiť na severe Slovenska, rozhodne výsledok tendra. V ňom momentálne súťažia už iba štátne železnice – sami so sebou. Spoločnosť Arriva odstúpila a Leo Express vylúčili po tom, čo nedodala potrebné dokumenty. Aby prevádzka trate automaticky „neprischla“ Železničnej spoločnosti Slovensko, chystá sa podľa informácií HN nová súťaž....
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-21 21:47:57 - Feat.: - Title: Česká vláda opäť predĺžila stav nebezpečenstva na mieste havárie vlaku s benzénom
02 - Modified: 2025-05-19 11:50:44 - Feat.: - Title: Diaľničiari musia opäť vyhodnotiť tender na prvý z troch chýbajúcich úsekov D3, rozhodol ÚVO
03 - Modified: 2025-05-16 18:50:48 - Feat.: - Title: Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená, hlásia železnice
04 - Modified: 2025-05-14 12:01:32 - Feat.: - Title: Na papieri vlaky fičia, realita píše iný príbeh
05 - Modified: 2025-05-14 14:03:25 - Feat.: - Title: Dopravný kolaps. Prasknutý most v Poprade paralyzoval hlavnú trať, vlaky vôbec nepôjdu až do soboty