Odpovedá Matej Neumann, hovorca Všeobecnej zdravotnej poisťovne
1. Nárok na liečbu
Kto môže získať kúpeľný pobyt na Slovensku, ako má postupovať, v akom čase by to bolo vhodné aj vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu?
2. Postcovidoví pacienti
Aká je situácia v prijímaní takzvaných postcovidových pacientov? Majú nárok aj na prípadné zľavy?
Pri postcovidových pacientoch o termíne nástupu na kúpeľnú liečbu, po schválení návrhu, rozhoduje prijímacia kancelária konkrétneho kúpeľného zariadenia. Poistenca zavolajú v rámci platnosti návrhu, najneskôr však v posledný možný termín nástupu.
3. Kapacitné možnosti
Čo v prípade, že kúpele pacienta z kapacitných dôvodov odmietnu?
Ak nie je kúpeľná liečba z kapacitných dôvodov možná, snažíme sa pristúpiť k zabezpečeniu náhradného kúpeľného zariadenia alebo na základe žiadosti pacienta aktuálne pristupujeme k predĺženiu platnosti návrhu postcovidových pacientov po zvážení individuálnych podmienok. Poistencovi sa kúpeľná liečba hradí z prostriedkov verejného zdravotného poistenia a zľavy nie sú súčasťou pri jej úhrade zo strany VšZP.
4. Úhrada nákladov
Ktoré služby sú hradené zo zdravotného poistenia v plnej výške a na ktoré si musí poistenec priplatiť?
Kúpeľná liečba hradená z prostriedkov verejného zdravotného poistenia pri indikačnej skupine A zahŕňa plnú úhradu procedúr, ubytovania a stravy. Kúpeľná liečba pri indikačnej skupine B je čiastočne hradená a zahŕňa úhradu procedúr, stravu a ubytovanie si platí poistenec sám na základe sadzobníka príslušného kúpeľného zariadenia....
Zostáva vám 85% na dočítanie.