Spoločnosť Grafton Recruitment realizovala v druhej polovici minulého roka na vzorke viac ako tisíc respondentov prieskum podľa ktorého, je najväčším motivujúcim faktorom pre zamestnanca finančné ohodnotenie (takmer 63 percent respondentov). Až následne je to pracovná náplň, pracovný kolektív a možnosť vzdelávať sa.
Ideálny čas na úspech
Konkrétne argumenty aj čísla
Ak chcete dosiahnuť zvýšenie, musíte dokázať, že si ho aj zaslúžite. A to konkrétnymi argumentmi. Čo ste urobili v danom období výnimočné? Boli vaše ciele dosiahnuté? Prebrali ste zodpovednosť? Získali ste nových klientov? Ak máte čísla, ktoré podporia vaše argumenty. Použite ich.
Toto určite nie
Veďte celú diskusiu o vašom prínose spoločnosti a o tom, čo jej ešte viete priniesť. Pri žiadaní o zvýšenie platu nie je dobré dávať ultimátum, nedajbože vydierať. Ak sa aj podarí niečo dosiahnuť, úspech je krátkodobý a riskujete úplnú stratu dôvery svojho nadriadeného.
Chybou tiež je ak sa správate ako „babka na trhu“, pýtate si nereálnu sumu v nádeji, že sa dopracujete diskusiou k požadovanej výške platu. Na otázku aký plat by ste chceli, uveďte radšej platový rozsah, ako konkrétnu sumu.
„Neporovnávajte sa s kolegami. Môže to byť lákavé, ale rovnako odsúdené na neúspech. Hovorte radšej o sebe a svojich úspechoch. Určite neuvádzajte ako dôvod svoju osobnú situáciu (chcem si kúpiť nové auto, žiadam o hypotéku). Ak to aj je skutočný dôvod, nevyrukujte s ním hneď. Majte na mysli, že zamestnávateľa zaujíma, čo za to zvýšenie dostane on,“ uvádza Mariana Lalinská, HR Špecialistka Grafton Recruitment.
Meníte prácu? Máme pre vás top ponuky, zarobíte viac ako 1000 eur
Pozor aj na iné benefity
Možno ste si urobili osobný prieskum, kde ste zistili, že ste na hranici, či pod hranicou priemerného hodnotenia vo vašom obore. Treba si však uvedomiť aj to, aké benefity vám firma ponúka. Ak zamestnávateľ investuje do vášho vzdelania, ak máte možnosť využívať mobilný telefón, či služobné auto na súkromné účely, alebo ak vám firma prispieva na dopravu, či dovolenku, ide o dodatočné finančné prostriedky, ktoré si nemusíte platiť z vlastného vrecka vy, ale prostriedky na ne musí vynaložiť vaša spoločnosť.
Zamestnanci často berú tieto veci ako samozrejmosť a až pri prechode do iného zamestnania, kde nie je rovnaká skladba benefitov, si uvedomia, čo tieto výhody pre nich znamenajú a ako to ovplyvňuje ich rozpočet.
Zdroj: Grafton Recruitment