StoryEditor

Automobilová reklama by mala obsahovať varovanie ako cigarety

09.06.2008, 00:00

Zoznam.sk s predstavil nové on-line slovníky
(zdroj: Zoznam.sk)
Najnavštevovanejší internetový portál na Slovensku Zoznam.sk predstavil minulý týždeň vynovenú verziu on-line slovníkov. Okrem rozšírenia databázy slov anglického, nemeckého, francúzskeho a španielskeho jazyka, ktoré obsahoval pôvodný slovník, boli doplnené nové jazyky s ruskými, talianskymi a maďarskými slovnými dvojicami. Novou funkciou jazykového slovníka je aj klávesnica na zadávanie špeciálnych znakov a písmen azbuky pri preklade z ruského jazyka. Informoval o tom Zoznam.sk


Briti uvažujú o zákaze tabakových symbolov
(autor: TT, zdroj: BrandWeek, News24)
Britské ministerstvo zdravotníctva spustilo verejnú diskusiu na tému úplného zákazu zobrazovania tabakových symbolov a log. Značky, tak ako ich v súčasnosti poznáme, sa tak už čoskoro môžu stať len minulosťou, ktorú budú pripomínať dobové fotografie. Okrem zákazu zobrazovania tabakových symbolov chce Británia zakázať aj predaj a distribúciu cigariet, ktoré sú balené po 10 kusoch. Tieto produkty sú totiž kvôli menšiemu množstvu cenovo prijateľnejšie. Britské ministerstvo zdravotníctva predpokladá, že pokiaľ by škatuľka cigariet obsahovala viac kusov, predávala by sa drahšie. To by znamenalo menej fajčiarov z radov britskej mládeže, keďže sú cigarety v krajine pomerne drahé.

Markíza dostala pokutu pol milióna korún
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) potrestala minulý týždeň televíziu Markíza niekoľkými pokutami. Pol milióna korún musí Markíza zaplatiť za zásah do základných práv a slobôd v odvysielanom príspevku v Televíznych novinách 15. decembra 2007, v ktorom informovala o úmrtí dvoch skialpinistov v Západných Tatrách. Za prerušenie spravodajstva reklamou 14. a 15. januára má zaplatiť 150-tisíc korún.


Hlasy Simpsonovcov budú drahšie
Herci, ktorí prepožičali svoje hlasy slávnej žltej rodinke Simpsonovcov, po zvýšení platov podpísali zmluvu na ďalšie štyri roky. Podľa denníka Variety tým tvorcovia garantujú 20. sériu televíznej šou. Produkcia seriálu sa pre rokovania o zmluvách medzi hercami a 20th Century Fox oneskorila o niekoľko mesiacov. Platy Dana Castellanetu, ktorý nahovoril otca rodiny Homera či Nancy Cartwright, ktorá dala hlas Bartovi, sa zvýšia na 400-tisíc dolárov (takmer 7,8 milióna korún) za jednu epizódu. Simpsonovci (1989) sú najdlhšie vysielaným seriálom v prime-time v americkej histórii.


Slovenská pošta má nového hovorcu
(zdroj: Slovenská pošta)
Na pozíciu hovorcu Slovenskej pošty nastúpil Juraj Danielis. Prioritou nového hovorcu je predovšetkým štandardizácia komunikácie Slovenskej pošty, ako aj ďalšie prehlbovanie jej imidžu. Na oddelení externej komunikácie aj naďalej zostáva Andrea Pivarčiová, ktorá bude zodpovedná najmä za komunikáciu s regionálnymi médiami a komunikačnú agendu v oblasti produktov Slovenskej pošty. Juraj Danielis prichádza do Slovenskej pošty z denníka Hospodárske noviny, kde dva roky pôsobil ako zástupca šéfredaktora pre ekonomiku.



Automobilovú reklamu čakajú obmedzenia
(autor: TT, zdroj: EUobserver, Kreativ.hu)
Európska komisia podala minulý týždeň návrh, ktorý by v prípade schválenia uložil povinnosť vydavateľom uvádzať na stránkach s automobilovou reklamou podobné upozornenie ako na cigaretových škatuľkách. Tento zámer ostro napadla Európska rada vydavateľov (ERV), podľa ktorej by to vážne narušilo slobodu médií. Na príjmoch z inzercie sa automobilová reklama podieľa približne 20 percentami. "Jej obmedzenie by malo značný negatívny dosah," povedal člen ERV Francisco Pinta Balsemao.



Agent Provocateur nahradí "symbol" značky mladšou modelkou
(SITA)
Supermodelka Kate Moss prišla o kontrakt za milión amerických dolárov (približne 19,5 milióna slovenských korún) s módnym gigantom Agent Provocateur. Vedúci predstavitelia spoločnosti sa rozhodli, že renomovanú značku spodnej bielizne by mal propagovať niekto mladší. Novou tvárou by sa podľa všetkého mala stať známa modelka Alice Dellal.


mBank spúšťa novú kampaň
(zdroj: Seesame)
Nízkonákladová on-line banka mBank spustila novú televíznu reklamnú kampaň. Ústredným motívom TV spotu je človek prezlečený za kňaza, ktorý vyzýva ľudí, aby neverili reklame. Apeluje na všetkých, aby sami vyskúšali, či to, čo reklama tvrdí, je skutočne pravda. Komunikačnou stratégiou jedinej internetovej banky na Slovensku je vyhýbať sa tradičnému reklamnému klišé s použitím hviezdičiek a vysvetlení pod čiarou. Televízny spot je súčasťou nadnárodnej kampane. Prvýkrát ho videli televízni diváci v závere minulého roka v Poľsku. Po vstupe mBank na slovenský a český trh v novembri 2007 ho už zhliadli v uplynulom mesiaci aj diváci v Čechách. TV spot je dielom poľskej kreatívnej agentúry Czteryczwarte. Hlas "kňazovi" v slovenskej verzii prepožičal herec Ján Króner.


Kórea zakázala reklamy na nezdravé jedlá
(zdroj: BrandRepublic)
Kórea je ďalšou krajinou, ktorá pristúpila k zákazu vysielania reklám na nezdravé jedlá. Nový zákon, ktorý vstúpi do platnosti 1. marca 2009, totiž zakáže vysielane reklamných spotov v čase, keď je pred televíznymi obrazovkami najviac detí. Generálny zákaz propagácie nezdravých jedál a nápojov v televízii plánuje Kórea zaviesť najneskôr do roku 2010.


Košický kraj hľadá nové logo a slogan
(SITA)
Košický samosprávny kraj (KSK) vyhlásil verejnú neanonymnú súťaž na logo. Podľa hovorkyne KSK Zuzany Bobríkovej je hlavným cieľom vytvoriť novú značku pre kraj, ktorá sa stane súčasťou nového vizuálneho štýlu v komunikácii s verejnosťou. Okrem toho predstavitelia kraja vyhlásili súťaž aj na návrh sloganu. Autor víťazného návrhu získa za logo odmenu 30 000 Sk a za slogan 5 000 Sk.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. jún 2025 19:01