Hľadanie nových foriem, ako prezentovať produkty, nemá hranice. Najnovšie sa pri Dubaji zrodil obrí reklamný bilbord, väčší než kukuričné pole. Hranice však, naopak, nemá ani hľadanie príčin v slabej reklame, ak sa niekomu nedarí predávať, čo vyrobil.
Najväčší bilbord na svete
Reklamná agentúra Ad-Air predstavila začiatkom minulého týždňa najväčšiu inzertnú plochu na svete. Gigantický bilbord, ktorý sa rozprestiera na území s rozlohou viac ako 20-tisíc štvorcových metrov, odhalili zástupcovia agentúry neďaleko medzinárodného letiska v Dubaji. Unikátne riešenie spočíva nielen vo veľkosti, ale hlavne v spôsobe, akým sa komunikát prezentuje verejnosti. Obrovské bilbordy sú orientované horizontálne -- na zemi, čiže ich je viac-menej možné vidieť len z vtáčej perspektívy. Predpokladá sa, že najväčší bilbord na svete uvidí každoročne počas príletov a odletov z dubajského medzinárodného letiska viac ako 15 miliónov cestujúcich.
Reklamná plocha v Dubaji sa okrem unikátneho riešenia môže pochváliť aj zápisom do Guinnessovej knihy rekordov ako najväčší bilbord na svete (The Largest Banner). Cenu za prenájom a exkluzivitu takéhoto bilbordu agentúra Ad-Air odmietla zverejniť. Podľa všetkých dostupných informácií by však malo ísť o sumu, pohybujúcu sa niekde v rozmedzí od 40- po 80-tisíc libier (cena za mesiac). V prepočte na našu menu je to suma presahujúca rozmedzie 1,9 až 3,8 milióna korún za mesiac.
Agentúra Ad-Air vznikla v roku 1999 ako akciová spoločnosť, obchodovať začala o dva roky neskôr. Výraznejšou zmenou prešla v roku 2005, keď sa transformovala na spoločnosť s ručením obmedzeným. Agentúra sa špecializuje na reklamné riešenia, respektíve formáty, ktoré je možné zhliadnuť len z vtáčej perspektívy. V súčasnosti disponuje tridsiatimi plochami, ktoré sú lokalizované v blízkosti medzinárodných letísk.
Ďalšie reklamné plochy sa objavia začiatkom budúceho roka v blízkosti medzinárodných letísk v Los Angeles a Chicago.
Eurokampaň pokračuje
Úrad pre verejné obstarávanie zamietol v plnom rozsahu námietky proti výsledku vyhodnotenia návrhov v súťaži Informačná a komunikačná kampaň, ktorú vyhlásilo ministerstvo financií. Námietku podali agentúry Publicis/Knut, MUW/Saatchi & Saatchi a Unimedia.
Navrhovateľ, čiže agentúry, sa domnieval, že pri hodnotení súťažných návrhov nebol reálny postup poroty v súlade s postupom ustanoveným v súťažných podmienkach a že prišlo, respektíve mohlo prísť k porušeniu princípu transparentnosti, nediskriminácie a anonymity.
Na úrad v tejto súťaži neboli doručené žiadne ďalšie námietky iných účastníkov súťaže návrhov. Ministerstvo financií tak môže vo svojom postupe pokračovať.
Microsoftu chýba reklama
Chýbajúca reklama v televízii zrejme spôsobila, že nový operačný systém Vista sa nepredáva podľa očakávaní Microsoftu. Zhodli sa na tom odborníci na mediálnu komunikáciu. Podľa nich je teda za tým slabá reklamná a informačná kampaň.
V porovnaní s operačným systémom Windows XP, ktorý uviedol Microsoft v roku 2001, je predajnosť OS Vista v rovnakom období o 60 percent nižšia. Vyplýva to zo zistení NPD Group. Chris Swenson, softvérový analytik, predpokladá, že za týmto rozdielom je marketingová komunikácia spoločnosti Microsoft. Podľa Swensona je hlavnou príčinou najmä absentujúca televízna reklama.
Slabý dopyt po novom operačnom systéme je okrem chýbajúcej televíznej podpory podmienený aj inými faktormi. Svoj podiel na tom majú i výrobcovia počítačov, ktorí požiadali Microsoft o predĺženie distribúcie systému Windows XP (OEM). Za nižším dopytom je cítiť aj narastajúci podiel firmy Apple a jeho produktov. S istotou je však možné povedať, že Apple na rozdiel od Microsoftu komunikuje svoju značku nielen prostredníctvom printu, outdooru a internetu, ale aj za pomoci televízie.
Microsoft si preto už čoskoro bude musieť nájsť cestu, prostredníctvom ktorej by docielil zvýšenie povedomia a dopytu po svojom novom operačnom systéme. Odborníci sa zhodujú, že bez podpory televíznej reklamy to bude mať značne ťažšie.
Firma Microsoft doposiaľ investovala do propagácie Windows XP viac ako 332,3 milióna dolárov, čo je v prepočte približne 7,63 miliardy korún. Na reklamné aktivity Visty sa použilo zatiaľ "len" necelých 82 milióna dolárov (1,82 miliardy korún).
