Rumunské médiá zrejme budú musieť už čoskoro posúvať do vysielania správy s takým obsahom, aby "dobrých" bolo presne toľko ako "zlých". Zákon s takýmto návrhom odsúhlasili rumunskí poslanci. Je na prezidentovi, či ho podpíše alebo vráti späť parlamentu.
Rumunskí novinári sa búria a veria, že sporný zákon neprejde. Záplava zlými správami je podľa predkladateľov návrhu zákona extrémne škodlivá a spôsobuje trvalé následky na zdraví a živote ľudí. Norma má pomôcť vyváženejšiemu vnímaniu bežného života z psychického aj emocionálneho hľadiska.
"Rozhlasové a televízne spravodajské relácie by mali obsahovať v rovnakej miere pozitívne i negatívne informácie," píše sa v zákone.
Dohľad nad dodržiavaním, čo je "pozitívne" a čo naopak "negatívne", prenechali rumunskí poslanci Národnému audiovizuálnemu úradu, ktorý dohliada na vysielanie televízií a rádií. Rovnako ako novinárom, ani samotnému úradu sa nápad zákonodarcov nepáči. "Správa je správa, nie je ani negatívna, ani pozitívna, jednoducho odráža realitu," vyhlásil predseda rady Rasvan Popescu.
iPhone za 1 euro
Najväčší európsky mobilný operátor T-Mobile zvolí pre uvedenie telefónu iPhone 3G na nemecký trh podobnú stratégiu ako britská Telefónica. Začiatkom júna vyhlásil operátor O2 UK, že ponúkne telefón iPhone 3G bez poplatku pre klientov, ktorí s ňou podpíšu zmluvu na 18 mesiacov. Takýto predajný model naznačil aj prezident T-Mobile Philipp Humm. Osobne pre denník Die Welt povedal, že jeho spoločnosť zvolí podobnú stratégiu ako Telefónica O2 UK. Humm však zároveň dodal, že iPhone 3G za symbolickú cenu jedného eura (30,32 koruny) získa len ten zákazník, ktorý si zvolí mesačný paušál v hodnote minimálne 89 eur (2 698 korún) pri viazanosti na dva roky. Klienti nemeckého T-Mobile tak budú musieť zaplatiť dovedna 2 136 eur (cena paušálu) plus euro za zariadenie, čo je v prepočte 64 788 korún. V cene je zahrnutý mesačný program v hodnote 89 eur, ktorý obsahuje tisíc voľných minút do všetkých sietí, 300 krátkych textových správ a neobmedzené pripojenie na internet. T-Mobile okrem toho ponúkne aj paušál za 29 eur. Pri ňom však zákazníci musia počítať s poplatkom 169 eur (5 123 korún), čo je poplatok za iPhone 3G. Na spresnenie, uvedené ceny sa týkajú 8 GB verzie.
Sarkozy proti reklame vo verejnoprávnych médiách
Francúzsky prezident Nicolas Sarkozy ešte počas novoročnej tlačovky vyhlásil, že verejnoprávne médiá by nemali vysielať reklamu. Odôvodnil to tým, že komerčný záujem zadávateľov inzercie by žiadnym spôsobom nemal zasahovať do verejnoprávneho vysielania.
Sarkozy navrhol, aby sa verejnoprávna televízia France Télévision a rozhlas Radio France financovali z koncesionárskych poplatkov. Tie dosahujú momentálne 116 eur na rok, čo je približne 3 520 korún.
Nový systém financovania týchto médií vo Francúzsku začne platiť od 1. januára 2009. Po tomto termíne bude nasledovať dvojročné prechodné obdobie, počas ktorého sa už neprijme žiadna reklama. Definitívny zákaz ich vysielania vo francúzskych verejnoprávnych médiách začne platiť od 1. decembra 2011.
Proti návrhu francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho sa postavili okrem súkromných médií aj niektoré inštitúcie. Podľa nich je financovanie prostredníctvom koncesií a štátnych dotácií nepostačujúce. Prezident predpokladá, že povinné poplatky dosiahnu ročne 380 miliónov eur. Len samotné príjmy zo všetkých okruhov francúzskej štátnej televízie boli v roku 2006 na úrovni 834 miliónov eur. Podľa kritikov francúzskeho prezidenta verejnoprávne médiá stratia dôležitý zdroj príjmov, čoho následkom bude zhoršenie kvality vysielania. Sarkozy je však presvedčený o opaku a tvrdí, že odstránenie inzercie zo štátnej televízie a rozhlasu povedie k lepšej kvalite a objektivite.
Kritike sa nevyhla ani štátna spravodajská televízna stanica France24, ktorá okrem francúzštiny vysiela aj v angličtine a arabčine. Prezidentovi sa nepáči, že koncesionári odovzdávajú časť poplatkov na vysielanie, ktoré je v inom než domácom jazyku.
Sony pripravuje Playstation mobil
Sony Ericsson v snahe o získanie lepšej pozície na trhu mobilných telefónov dlhodobo integruje do svojich zariadení najlepšie funkcie z produktov značky Sony. Úspešné výrobky, ako sú Sony Cyber-shot a Sony Walkman, preto našli uplatnenie aj v mobilných telefónoch. Výsledkom sú zariadenia, ktoré nesú označenie Sony Ericsson Cyber-shot alebo Sony Ericsson Walkman.
K produktom firmy Sony, bodujúcim na trhu mobilných telefónov, sa už čoskoro pridá aj hracia konzola Sony PlayStation. Podľa informácií portálu MarketingWeek a Mobile Entertainment pripravuje Sony Ericsson uvedenie nového modelu s označením PlayStation. Prvé dohady pritom hovoria, že mobilný telefón bude do veľkej miery podobný prenosnej hracej konzole Sony PlayStation Portable. Toto zariadenie disponuje okrem výkonného grafického hardvéru aj technológiou wi-fi. Očakáva sa preto, že novinka od Sony Ericsson bude okrem veľkého displeja a výkonnej grafiky disponovať aj bezdrôtovým pripojením na internet.
Uvedenie mobilného telefónu s označením PlayStation naplánovali podľa správy portálu MarketingWeek na budúcoročné Vianoce.
Napriek informáciám na spomínaných portáloch však Sony Ericsson uvedenie nového mobilného telefónu odmietla komentovať. Podľa hovorcu spoločnosti firma nebude podávať žiadne informácie o vývoji budúcich produktov.
Okrem modelov s označením PlayStation sa špekuluje aj o mobilných telefónoch Sony Ericsson HandyCam a Sony Ericsson Vaio. V Japonsku týmto spôsobom integrovala firma Sony značku Bravia do mobilných telefónov Sony Ericsson.
Najväčšou reklama na svete
Až donedávna bola najväčšia reklama na svete umiestnená pri Dubaji. Teraz ju tromfol gigantický bilbord pri viedenskom letisku od britskej internetovej stávkovej kancelárie BetFair, ktorý tam umiestnil počas futbalových Majstrovstiev Európy 2008. Rozprestiera sa na ploche 436-tisíc metrov štvorcových.
Nadrozmerný billbord začal "rásť" pred približne štyrmi mesiacmi. Na rozdiel od klasických pútačov je vyrobeý z prírodných materiálov. Pri výrobe sa použilo deväť ton pšenice, 53-tisíc sadeníc nechtíku, 1,5 kilometra bavlnenej sieťoviny, repka olejná, harmanček, horčica roľná, ďatelina, mak a tráva. Podkladom je orná pôda.
Cieľom je propagácia značky BetFair. Na ploche 436-tisíc metrov štvorcových sa okrem loga a internetovej adresy stávkovej kancelárie rozprestiera aj slogan -- Jednotka vo futbale. A stále rastieme.
Reklama je zameraná na cestujúcich komerčných a súkromných leteckých liniek. "Napriek tomu, že na majstrovstvách Európy už nemáme svoj tím, vieme, že tam niekde je kúsok pôdy, ktorá patrí jednoznačne Anglicku, jeho reprezentácii a fanúšikom," povedal Adrian Murdock, hovorca spoločnosti BetFair.
TV JOJ zaplatí za skrytú reklamu
Najvyšší súd SR uznal dôvody, pre ktoré Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila v júni 2006 prevádzkovateľovi TV JOJ, spoločnosti MAC TV, 150-tisícovú pokutu za odvysielanie skrytej reklamy v relácii Črepiny v júli 2005. Podľa rady štúdio relácie Črepiny bolo označené logom Vyvolení, čím sa porušil zákon. Proti rozhodnutiu nie je možné odvolanie. Najvyšší súd sa tiež zaoberal 600-tisícovou pokutou, ktorú Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila spoločnosti MAC TV za odvysielanie scén so sexuálnou tematikou pred desiatou hodinou večer v jojkárskej reality šou Vyvolení v októbri 2005. Televízia v relácii odvysielala striptíz s obscénnymi gestami účastníkov reality šou. Za to dostala pokutu 500-tisíc korún.