StoryEditor

Spokojnosť nie je náhoda. V Mecome je výsledkom dlhodobej a poctivej práce s ľuďmi

22.07.2025, 00:00

Nedávny prieskum zamestnaneckej spokojnosti potvrdil, že najväčší slovenský výrobca mäsových výrobkov spoločnosť Mecom Group je atraktívnym zamestnávateľom s vysokou mierou angažovanosti a lojality zamestnancov. Tí oceňujú najmä kvalitnú komunikáciu, prístup vedenia a možnosť profesijného rastu. Pozitívne dosiahnuté výsledky výrazne prevyšujú trhové aj odvetvové referenčné hodnoty.

Celková spokojnosť zamestnancov Mecomu dosiahla až 66 %, zatiaľ čo priemerná hodnota vo výrobnom sektore na Slovensku ale aj v Českej republike predstavuje  52 %. V celom hospodárstve je toto číslo na úrovni 61 %.

„Tieto nadštandardne pozitívne výsledky ma ako manažéra veľmi tešia a vnímam ich ako potvrdenie toho, že v oblasti personálnej politiky, starostlivosti o zamestnancov a  firemnej kultúry ideme správnym smerom. Kvalitné a pozitívne pracovné prostredie považujem aj za dôležitú konkurenčnú výhodu na trhu práce“, zhodnotil generálny riaditeľ Mecom Group Ladislav Čechovič.

image
Mecom

Prieskumu sa zúčastnilo až takmer 80 % zamestnancov spoločnosti čo odzrkadľuje silnú ochotu podieľať sa na zlepšovaní firemnej kultúry a otvorenosť voči spätnej väzbe. V prípade závodu Kaiser Food sa návratnosť dotazníkov vyšplhala až na 92 %, čo odráža mimoriadne vysoký záujem zamestnancov o dianie v spoločnosti.

„Sme jednotkou na trhu a naše zamestnankyne a zamestnancov považujeme za základ nášho úspechu. Bez ich pozitívneho prístupu by sme nedokázali vyrábať také široké portfólio vysokokvalitných a dostupných mäsových výrobkov. Zároveň ma teší, že to, čo dlhodobo robíme v oblasti starostlivosti o zamestnancov, či už ide o finančné a nefinančné benefity, možnosti vzdelávania alebo podporu mimo pracoviska, nezostáva len pri slovách. Najnovšie výsledky prieskumu potvrdzujú, že táto systematická investícia má reálny a pozitívny dopad na spokojnosť, angažovanosť aj lojalitu našich ľudí,“ dodal L. Čechovič.

image
Mecom

Ešte väčšiu výpovednú hodnotu má ukazovateľ angažovanosti, ktorý vyjadruje vnútornú motiváciu zamestnancov pracovať pre firmu, prispievať k jej úspechu a zotrvať v nej. Jeho hodnota dosiahla úroveň 72 %, pričom benchmark výrobného sektoru predstavuje 68 %.

„Znamená to, že zamestnanci sa nielen identifikujú s firmou, ale sú aj motivovaní prispievať k jej rastu a úspechu. Dlhodobo si uvedomujeme, že vzťah zamestnancov a firmy sa vytvára aj mimo pracoviska. Preto každoročne organizujeme viacero voľnočasových aktivít ako napríklad športové dni či mecomácke zabíjačkové hody a iné“, priblížila finančná a personálna riaditeľka Mecom Group Adriana Sill.

image
Mecom

Rovnako nadštandardné výsledky boli zaznamenané aj v oblasti identifikácie so spoločnosťou. Až 77 % zamestnancov sa s ňou stotožňuje, čo prevyšuje výrobné benchmarky (64 %) a aj trhový priemer (71 %). Táto hodnota poukazuje na vysokú lojalitu a vnútornú motiváciu pracovníkov.

Spokojnosť zamestnancov v Mecomu je nadpriemerná nielen v takzvaných hygienických faktoroch, ako sú pracovné podmienky, technické vybavenie či pracovná doba, ale výrazne presahuje trh aj v oblastiach, kde firmy zvyčajne čelia personálnym výzvam a pokiaľ chcú byť úspešné musia byť aktívne. Ide najmä o:

  • Komunikáciu: Zamestnanci majú prístup k potrebným informáciám a rozumejú im. Táto transparentnosť je kľúčová pre dôveru vo vedenie.
  • Prístup k zamestnancom: Ľudia cítia autentický záujem zo strany firmy, cítia sa vypočutí a majú priestor vyjadriť svoj názor.
  • Vnímanie top manažmentu: Členovia vedenia sú zamestnancami vnímaní ako skutoční lídri s jasnou víziou, sú transparentní a dôveryhodní.

Tieto faktory majú podľa odborníkov priamy vplyv na mieru angažovanosti a identifikácie zamestnancov s firmou. Ak firma dokáže tieto silné stránky udržať a ďalej rozvíjať, môže si tým vybudovať výraznú konkurenčnú výhodu.

Mecom zabezpečuje pre zamestnancov aj pravidelné vzdelávanie. Za uplynulý rok prešlo školeniami až 857 pracovníkov, čo predstavuje viac ako 60 % všetkých zamestnancov Mecom Group. „Spoločne strávili na vzdelávaniach 5 581 hodín, to je ako by jeden človek študoval nonstop 24 hodín denne počas vyše 232 dní. Takýto objem vzdelávania je dôkazom, že do rozvoja ľudí investujeme systematicky a s dlhodobým cieľom posilniť kvalitu, bezpečnosť a know-how na všetkých úrovniach firmy“, doplnila Adriana Sill.

image
Mecom

„Firemná kultúra, ktorá je postavená na otvorenej komunikácii, dôvere a starostlivosti o zamestnancov, má v dnešnej dobe mimoriadnu hodnotu. Výsledky tohto prieskumu nám ukazujú, že Mecom nie je len stabilným zamestnávateľom, ale aj miestom, kde ľudia chcú pracovať, rozvíjať sa a zostať. A to považujem za kľúčové“, uzavrel L.Čechovič.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
05. december 2025 19:33