StoryEditor

Mediálky prechádzajú transformáciou. Čo musia urobiť dnes, aby tu boli aj o 5 rokov?

18.06.2025, 09:19
Autor:
redred
  • Akú podobu budú mať agentúry a ich vzťah s médiami a so zadávateľmi? Ktoré kompetencie budú kľúčové pre ich úspech?
  • Oslovili sme expertov mediálnych agentúr,  aby načrtli víziu do budúcnosti.
  • Zhodujú sa na tom, že umelá inteligencia zmení všetko, no hodnota ľudského prístupu a partnerstva bude kľúčová viac než kedykoľvek predtým.
  • „AI má nahradiť rutinu, nie ľudský vhľad, “ tvrdí  Michal Vasilenko z  Wavemaker.
  • Tomáš Tiefenbach z Lurity vidí budúcnosť v synergii médií. Digitál a fyzický svet sa musia zladiť v reálnom čase.
  • Podľa Marcela Mila z GROOW budú rozhodujúce flexibilita, odbornosť a prepájanie technológií so stratégiou.
  • Ročenku Mediálne agentúry 2025 nájdete v júnových Stratégiách, alebo v PDF na stiahnutei v tomto článku.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
image

Michal Bilík

Michal Bílik
Managing Director
Mindshare

Myslím si, že mediálne agentúry, ako ich poznáme dnes, budú o päť rokov výrazne odlišné. Aby zostali relevantné, musia prejsť zásadnou transformáciou, ktorá zahŕňa integráciu umelej inteligencie do všetkých procesov – od analytiky až po tvorbu obsahu. S rastúcim dôrazom na ochranu súkromia a obmedzením využívania third-party cookies je nevyhnutné, aby agentúry pracovali s vlastnými dátami klientov. Tie im umožňujú presnejšie cielenie a personalizáciu kampaní, a to s využitím prediktívnych modelov podporených umelou inteligenciou. Nepochybujem, že agentúry budú existovať aj o päť rokov – dynamické a rýchlo sa meniace technologické prostredie je totiž presne to, v čom sa pohybujú už celé desaťročia.

image

Michal Vasilenko

Michal Vasilenko
Account Director
Wavemaker

Žiadna agentúra, ktorá chce prosperovať, nezostane o 5 rokov v súčasnej podobe. V dnešnom VUCA svete (pozn. Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous world), poháňanom AI a technologickými inováciami, sú transformácie nevyhnutné pre všetky firmy, nielen pre agentúry. Vidíme to aj u našich klientov. V tomto informačnom preťažení sa však nesmie zabúdať na pretrvávajúce globálne výzvy ako klimatická kríza, geopolitické konflikty a rastúce životné náklady, ktoré budú formovať budúcnosť biznisu. Aj agentúra WAVEMAKER, súčasť WPP Media, preto prechádza transformáciou. S optimizmom očakávame, že táto zmena prinesie úžitok našim klientom aj zamestnancom. Zefektívňujeme prácu centralizáciou procesov, zdieľaním vedomostí v rámci WPP Media, automatizáciou a implementáciou AI riešení. Cieľom je minimalizovať rutinné úlohy a podporiť odborný rast zamestnancov, čo povedie k lepším službám pre klientov. Našou prioritou zostáva byť spoľahlivým partnerom pri ich strategických rozhodnutiach a veríme, že transformácia nás v tom posunie vpred.

image

Lucia Stefansky

Lucia Stefansky
Head of Client Solutions & Strategy
EssenceMediacom

V horizonte piatich rokov bude mediálny sektor čeliť ešte výraznejšiemu tlaku na adaptabilitu, technologickú vyspelosť a schopnosť integrovať komplexné dátové a obsahové riešenia naprieč kanálmi. Agentúry, ktoré budú vedieť účinne prepájať klientske dáta (first-party data), pokročilé analytické nástroje a technológie na báze umelej inteligencie, získajú výraznú konkurenčnú výhodu. Z pohľadu WPP Media je zrejmé, že napredovanie v tejto oblasti si vyžaduje nielen masívne investície do technológií, ale aj hlboké zmeny v procesoch, organizačných modeloch...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-16 07:05:14 - Feat.: 0 - Title: Rok 2024 v médiách a agentúrach: rast, transformácia aj nové výzvy 02 - Modified: 2025-06-06 10:10:21 - Feat.: 0 - Title: Lídri mediálnych agentúr: Potrebujeme zmysluplne hospodáriť, menej a kratšie tendrovať 03 - Modified: 2025-06-12 07:24:43 - Feat.: 0 - Title: Mediálny audit v roku 2025: Čas na nové pravidlá hry
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 09:14