StoryEditor

Slavia Praha má najlepších fanúškov na svete a poskytujeme im servis, o ktorý si ešte ani nestihli požiadať

11.06.2025, 10:31
  • Hovorí v rozhovore pre špecializovanú prílohu Stratégií Športový marketing marketingový riaditeľ SK Slavia Praha Jakub Mačát. 
  • Výsledkom tejto práce sú plné štadióny a spokojní zákazníci - fanúškovia. 
  • Ako pracujú so segmentáciou fanúšikov? 
  • Čo platí pre pernamentkárov a kedy môžu prísť o predkupné právo na ďalšiu sezónu? 
  • Prečo klub aktívne zapája už malé deti a robí pre ne animačné programy a detské sektory? 
  • Prílohu Športový marketing 2025 nájdete vloženú v júnovom čísle Stratégií alebo v PDF na stiahnutie v tomto článku.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Cieľom každého športového klubu je vytvoriť silnú fanúšikovskú základňu – oddanú, angažovanú, vášnivú. Ako správne pracovať s fanúšikmi na svetovej úrovni?

Najprv je potrebné povedať, že naši fanúšikovia naozaj patria na svetovú úroveň. Tribuna Sever (ikonický fanúšikovský sektor na štadióne Slavia – pozn. autora) bola na konci minulého roka vyhlásená za najlepšiu ultras skupinu na svete. SK Slavia Praha je zároveň preukázateľne najviac fanúšikovsky orientovaným klubom v Česku. Veľmi intenzívne pracujeme s dátami, so spätnou väzbou a s trendmi.

A čo je zásadné – na spätnú väzbu nielen reagujeme, ale okamžite aplikujeme riešenia. Vďaka tomu máme vyhlásené fanzóny, kde sa tri hodiny pred zápasom pohybujú tisíce ľudí, ktorí si vychutnávajú najlepšie české pivo a jedlo z najlepších street food podnikov pražskej scény. S fanúšikmi komunikujeme otvorene – zdieľame s nimi novinky, zákulisné informácie a zapájame ich do diania v klube. Naši hráči sú pravidelne súčasťou autogramiád, prehliadok štadióna alebo ďalších komunitných akcií. Takže, keby som to mal zhrnúť: máme preukázateľne najlepších fanúšikov na svete – a tým poskytujeme servis, ktorý buď priamo vyžadujú, alebo o ktorý ešte ani nestihli požiadať, a my už ho v dátach vidíme. Všetci zamestnanci v klube majú extrémne fanúšikovský mindset. A z pohľadu marketingu je zásadná dobrá stratégia, ktorá sa skladá z positioningu, zo segmentácie a z targetingu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 88% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-09 11:29:54 - Feat.: 0 - Title: Dáta sú alfa a omega. No v športe fungujeme stále pocitovo 02 - Modified: 2025-06-05 07:53:21 - Feat.: 0 - Title: Šport očami značiek: Aktivácie, zážitky a dlhodobé partnerstvá 03 - Modified: 2025-06-05 07:35:20 - Feat.: 0 - Title: Športový marketing 2025: Keď šport spája srdcia aj značky 04 - Modified: 2025-05-13 13:41:01 - Feat.: 0 - Title: Hokej ovládol slovenské obrazovky. JOJka sledovanosťou láme rekordy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. jún 2025 09:02