StoryEditor

Rok 2024 v reklame: Nárasty boli rekordné, Kantar monitoroval prvýkrát aj online

  • Monitoring objemu výdavkov do reklamy na Slovensku, ktorý každoročne realizuje spoločnosť Kantar ukázal: 
  • Rekordný nárast reklamy o 288 % v roku 2024 oproti roku 2023, najmä vďaka novému monitoringu online reklamy.
  • Po prvý raz boli zverejnené výdavky na internetovú reklamu, zatiaľ len za slovenské weby a YouTube.
  • Lidl ostáva najväčším zadávateľom už 7. rok, najväčším nováčikom je Allegro. .
  • Po prvýkrát za 20 rokov sa nezmenilo poradie TOP 5 sektorov: Obchod, Lieky, Potraviny, Banky a Hračky.
  • Výrazný rast zaznamenali segmenty Počítače (+74 %) a Internetové služby (+90 %).
  • Podrobnosti nájdete v aktuálnom vydaní magazínu Stratégie, do ktorého je vložená unikátna príloha TOP 100 zadávateľov 2024. Môžete si ju stiahnuť už aj ako PDF v tomto článku. 
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Spoločnosť Kantar monitoruje objem výdavkov do reklamy 31 rokov. Akúkoľvek reklamu, ktorú vidíte v TV, novinách, časopisoch, outdoore, instore, na internete či počujete v rádiu, sa snažíme opisovať tak, aby sme boli schopní povedať, aký je objem výdavkov do reklamy na Slovensku, aké sú trendy v segmentoch, kto nový prišiel na scénu, naopak, kto v komunikácii poľavil. Ak si chcete pozrieť dané reklamy, aj to umožňujeme, keďže sme akousi kreatívnou databankou miliónov reklám. Len za minulý rok prešlo našimi rukami viac ako 14 miliónov reklamných spotov. Je to obrovský 288 % nárast oproti roku 2023, najmä vďaka novému spôsobu monitoringu reklamy na internete. Aj keby sme nezarátali internet, celkovo máme v priestore o 10 % viac reklamných posolstiev ako v roku 2023. Televízia vysiela viac reklám (+12 %), rádio má viac reklám (+4 %).

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 92% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 07:41