Google začne platiť francúzskej tlačovej agentúre Agence France-Presse (AFP) za obsah. Spoločne podpísali päťročnú zmluvu, pričom ide o jednu z najväčších licenčných dohôd podľa nového francúzskeho zákona. Finančné podmienky strany nezverejnili.
Spravodajské firmy už dlho strácajú príjmy z reklamy v prospech internetových spoločností, akými sú Google či Meta. Novinári sa navyše sťažujú, že tieto firmy už roky využívajú ich obsah bez zaplatenia. Väčšie vyjednávacie možnosti im dali až nové zákony schválené vo Francúzsku a Austrálii. Práve vďaka nim vydavatelia podpisujú kolektívne licenčné dohody za miliardy dolárov.
Nová dohoda nezahrnie AFP do služby News Schowcase, ktorú Google spustil minulý rok. Funkcia propaguje obsah vyše tisícky vydavateľov, ktorí súhlasili s licencovaním svojho obsahu za poplatok.
V Rade EÚ sa momentálne diskutuje o návrhu európskeho nariadenia Digital Markets Act, proti ktorému však napríklad vystupujú aj českí vydavatelia. Podľa nich súčasný návrh obsahuje principiálne nedostatky, čím by sa opäť nahralo do karát veľkých internetových firiem. Práve proti ich terajšiemu postaveniu má byť nariadenie namierené.