StoryEditor

Zlaté pero vyhrali maily Erika Taberyho

18.06.2025, 13:31
Autor:
redred

V piatok 30. mája sa v pražskom Karlínskom Viadukte hodnotili najlepšie texty z Čiech a Slovenska. 14. ročník textárskej súťaže priniesol nečakaného víťaza.

Porota v zložení 6 českých a 6 slovenských textárov hodnotila spolu 53 prihlášok. Medzi prácami nechýbali headliny, copytexty, voice overy, ale i príspevky na sociálnych sieťach či texty odpočuté v MHD. Špecifikom súťaže je, že vedľa seba stoja príspevky z terénu a texty profesionálnych copywriterov. Zo siedmich shortlistov v záverečnom hlasovaní porotcovia vybrali troch víťazov vrátane nového držiteľa trofeje.

Prezident Creative Copywriters Club Petr Vlasák o tomto ročníku povedal: „Priestor Viaduktu Karlín – prvého otvoreného oblúka Negrelliho viaduktu – bol pre porotu ideálnym prostredím na hodnotenie rekordného počtu 52 prihlášok. Objavili sme minimálne desať skvelých textárskych počinov a pokiaľ ide o víťaznú prácu, tá nenápadne stúpala prvým kolom a keď shortlistom až k nám víťaz až k nám víťaz. kontext, v ktorom vznikala. Reprezentuje takmer antickú drámu o súboji medzi dobrom a zlom. Aj keď ide „len“ o mailové texty medzi dvoma mužmi. potom môžu inšpirovať odbornú verejnosť iným spôsobom, než ostatné kreatívne súťaže.”

Ocenené práce:

1.    miesto

MAILY ERIKA TABERYHO

Zverejnené odpovede šéfredaktora magazínu Respekt dnes už bývalému riaditeľovi Slovenského literárneho centra Gustávovi Murínovi. Texty sa vyznačujú nadhľadom, obsahujú množstvo citácií a plnia aj úlohu návodu na to, ako komunikovať s istým druhom ľudí. „Víťaz môže byť len jeden. V súťaži aj v slovnej prestrelke. V oboch kategóriách suverénne vyhral pán Erik Tabery a spolu s ním tak trochu aj všetci slušní ľudia,” povedala Katka Noskajová,CD, EFFE. 

„Jednoznačný víťaz, síce akoby body pre Česko, ale zároveň veľká dávka súcitu a empatie s kolegami zo Slovenska. Neuveriteľné, čo za ľudí môže reprezentovať Slovenské literárne centrum a Slovensko vôbec. Našťastie to aspoň tentoraz dopadlo ako v rozprávke,”dodala  Bára Novotná,CD, Woman Agency.

Putovná trofej bude víťazovi Erikovi Taberymu odovzdaná v najbližších dňoch.

image

Maily ET

2.    miesto

OTVORENÁ KULTÚRA

Video natočené s hercami SND krátko po tom, čo ich ministerka kultúry SR Martina Šimkovičová obvinila z toho, že ich prejavy píše ktosi v zahraničí. 

„Ked je ťaživá téma spracovaná s nadhľadom a humorom, hneď je deň krajší. Patrila rozhodne medzi favoritov, ” komentuje Denisa Pajkošová,CD, Ateliér Pútnici.

image

Otvorená kultúra

3.    miesto

DOPRAVNÝ PODNIK MESTA BRNO

Séria náborových inzerátov na pozície šoférov prostriedkov verejnej dopravy, v ktorých sa objavili bezkonkurenčné benefity.

„Náborovka, ktorá používa bizarné ponukou výhod vodiča brnenského MHD, nás pobavila. Niekedy pôsobila výhoda až roztomilo puberťácky (pozri „Chceš legálne zvoniť na chlapcov? Staň sa vodičom šaliny”). V Prahe to pred rokom prebehlo trochu priamočiarejšie, ale nie tak milo (pozri „Príď to tu riadiť”),” komentuje Richard Stiebitz, CD, Agentúra GEN.

image

DP Brno

Ďalšie shortlistované práce:

INFLUENDCÉRKY

„Niekedy nepotrebujete veľa viet, aby ste rozpoznali pekný copy craft. Niekedy vám stačí jedno známe slovo, ktoré malou zmenou dostane nový význam. Influendcérky sú pekná kampaň, ktorá má krásny copy craft,” hovorí Vlado Kurek, CD, Freelancer.

image

Influendcerky

PUČ V ČINOHRE SND

„Humor je najúčinnejšou zbraňou voči hlúposti. Copywriterom to s hercami ide a pučisti z národného sa dočkali aj filmovejšieho spracovania. Majú svoj program, podozrivé uniformy, dokonca šepkárku z Ukrajiny. Naše časy sú skrátka jeden veľký námet, ” hovorí Peter Rajčák, CD, Ateliér Pútnici.

image

Puč v SND

8. MÁJ

„V jednoduchosti je sila, z ktorej mrazí. Jeden prívlastok navyše a strnulá fráza sa mení na vysoko aktuálny odkaz. Hodnoty nie sú samozrejmé a víťazstvá nie sú večné. A koketovanie s krajnou pravicou nie je iba nechutné, ale i sakra nebezpečné,” hovorí Peter Rajčák, CD, Ateliér Pútnici.

image

8.máj

FEETBACK

„Všetci poznáme drsno-pekný vzťah agentúra-klient, ktorého základom je feedback. V tomto prípade ho agentúra využila na veľmi peknú prácu s copy, ktorá sa neustále rozvíjala, neopakovala a vedela vyťažiť z jazyka veľmi veľa.”

komentuje Vlado Kurek, CD, Freelancer.

image

Feetback

Porota sa rozhodla udeliť aj špeciále HONORY MENTION projektu Trollwall. Trollwall dokáže filtrovať texty vytvorené trolími farmami, ktoré čoraz viac zahlcujú verejný priestor. 

„Projekt TrollWall získal čestné uznanie poroty tak trochu paradoxne za texty, ktorých bola verejnosť ušetrená. Až 53 % komentárov na sociálnych sieťach tvorí toxický obsah – vulgarizmy, nenávisť a spam s výraznou podporou trollích fariem. To šíri zlú náladu a prehlbuje priekopy v spoločnosti. TrollWall tieto komentáre identifikuje a automaticky skrýva, čím chráni reputáciu profilu a zároveň vytvára priestor pre zmysluplnú diskusiu. Teda pre slová, ktoré si naopak zaslúžia pozornosť. Zatiaľ čo legislatíva dôsledne stráži korektnosť a objektivitu verejnoprávnych médií, sociálne siete sú džungľou bez pravidiel. Podľa výskumu pritom 50 % používateľov považuje sociálne siete za dôležitý zdroj správ a až 69 % mladých ľudí (vo veku 15 – 24 rokov) za hlavný zdroj! A práve preto projekt TrollWall zaujal porotu výnimočným spoločenským prínosom,“ vysvetľuje Petr Voborský z voborsky.cz.

image

TrollWall

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. jún 2025 13:32