StoryEditor

Tor Myhren z Apple: Ľudský dotyk je v ére AI našou superschopnosťou

16.06.2025, 11:46

Viceprezident pre marketingovú komunikáciu Apple Tor Myhren odštartoval aktuálny ročník najväčšieho reklamného festivalu na svete v Cannes. 

Po roku sme opäť tu. Marketingový svet sa zišiel na Azúrovom pobreží v metropole festivalov a kongresov, v Cannes. Na mieste sú aj Stratégie a budeme vám priamo z epicentra diania prinášať aktuálne informácie o tom, ako sa mení marketing a reklama, ktoré trendy formujú tento priemysel a čo sa oplatí pochopiť pre najlepšie vedenie vašich brandov a kampaní. 

AI je ako bionická ruka 

Viceprezident pre marketingovú komunikáciu spoločnosti Apple tentokrát nehovoril o technológiách ani o inováciách, a takmer vôbec o produkte. Superpower v súčasnej ére algoritmov a umelej inteligencie je podľa neho práve "human touch". Táto téma sa zatiaľ ukazuje ako jedna z tých, ktoré budú formovať aktuálny ročník festivalu. Marketéri si totiž uvedomujú, že technológie nezariadia všetko. Myhrenova prezentácia sa niesla v znamení ultimátnej obhajoby ľudskej kreativity, vynaliezavosti a emócií. 

"AI je revolučný a najvzrušujúcejší nástroj, aký sme kedy videli. Je však dôležité oddeliť jej úlohu od podstaty ľudskej tvorby. Je ako bionická ruka, ktorá zjednoduší, zrýšli a zlepší procesy, ale nikdy nemôže plne nahradiť ľudskú ruku. AI rozhodne nezabije reklamu. To je dobrá správa. Už horšia je, že reklamu musíme zachrániť sami." 

Myhren viackrát zdôrazňoval, že najväčšou výhodou ľudí sú ich ich emócie. Stroje sú omnoho logickejšie, inteligentnejšie pri prijímaní rozhodnutí a riešení problémov. Ale už vieme, že logika nemusí byť vždy tou najlepšou cestou k spojeniu s ľuďmi. Na to, aby ste sa zamilovali do značky, nestačí, aby ste jej len porozumeli. Musíte k nej niečo cítiť." 

Ako príklad na ilustráciu uviedol kampaň Apple na AirPods, ktoré môžu fungovať aj ako načúvacie prístroje pre ľudí so stratou sluchu. "Akurát vyzerajú omnoho coolovejšie." 

AirPods - klinicky certifikované načúvacie prístroje podľa neho demokratizujú starostlivosť o sluch a destigmatizujú načúvacie pomôcky. "Vianočná kampaň Apple, ktorá predstavila túto inováciu, zobrazila skutočnú rodinu so skutočnou stratou sluchu. Je v nej reálny otec, jeho rodina, ide o autentické ľudské emócie. Film mal len na YouTube 51-miliónov pozretí." Myhren zdôraznil, že žiadna umelá inteligencia by firme neodporučila dlhý a náročný vývoj načúvacích prístrojov a algoritmus by určite nepovedal, že spot sa môže začať 40 sekundami tlmeného zvuku. "A vidíme, reklama sa stala vôbec najsledovanejšou vianočnou reklamou Apple v histórii. Dôverovali sme našin ľudským inštinktom a riadili sme sa našimi srdciami." 

image

Tor Myhren, Cannes Lions

Marketing potrebuje optimizmus 

Napriek rôznym negatívnym výhľadom a úvahám, je Myhren smerom k budúcnosti optimistický. Počas svojej prezentácie reagoval na predpovede Marka Zuckerberga, šéfa Mety, ktorý už viackrát povedal, že reklamné agentúry čoskoro skončia, pretože všetko sa bude dať jednoducho urobiť v rozhraniach Meta či Google. Myhren to tak čierne ani zďaleka nevidí. „Neverím predpovediam, že 95 % práce sa čoskoro bude robiť len zapojením vášho bankového účtu a stlačením tlačidla,“ vyhlásil. Najlepší marketing je podľa neho stále ten, ktorý prinúti ľudí, aby cítili, smiali sa alebo plakali. Alebo sa čudovali, zamilovali sa do osoby, myšlienky či konkrétnej značky. Neexistuje žiadna technológia, žiaden algoritmu, ani umelá inteligencia, ktorá by bola schopnejšia ako my. Ľudský dotyk je naša superveľmoc, tak ju používajte. Používajte svoj humor, vkus, jemné nuansy, svoju originalitu, svoj mozog, srdce. A vytvorte niečo úžasné." 

Viceprezident marketingovej komunikácie najhodnotnejšej značky sveta je napriek technologickému progresu úprimne presvedčený, že v záplave dát a algoritmov zostáva stále najsilnejším faktorom autentická ľudská emócia, schopnosť inšpirovať a spájať. 

01 - Modified: 2025-06-18 20:42:11 - Feat.: - Title: Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh 02 - Modified: 2025-06-18 10:27:55 - Feat.: - Title: V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal 03 - Modified: 2025-06-17 07:14:20 - Feat.: - Title: Diela, ktoré posúvajú hranice kreativity. Cannes pozná prvých víťazov 04 - Modified: 2025-06-14 11:54:30 - Feat.: - Title: Cannes Lions 2025: Na festival prišlo takmer 27-tisíc prihlášok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 19:56