Hoci kamióny vyzerajú skutočne, v realite by ste ich hľadali márne. Ide o pôsobivé využitie CGI technológie, ktorou reťazec upozorňuje na dôležitý fakt: Tesco daruje každý týždeň v priemere 110 ton nepredaných potravín ľuďom v núdzi.
„Už samotný údaj v briefe nás prekvapil – 110 ton potravín týždenne je naozaj obrovské číslo. Preto sme tento údaj prepočítali netradičným spôsobom. Vyšlo nám, že by zaplnil až štyri plne naložené kamióny. Následne sme hľadali exekúciu, ktorá by ľudí okamžite zaujala. Chceli sme, aby spracovanie bolo výraznejšie, než napríklad tradičný bilbord. Tak sme vytvorili CGI Truckboard,“ hovorí kreatívny riaditeľ Jakub Svetlík.
Za kompletnú technickú realizáciu vrátane 3D modelovania kamiónov a ich následného zasadenia do reálnych mestských záberov stojí kreatívne štúdio OPA.
„Produkčný proces sa začal tvorbou presného 3D modelu kamiónu, ktorý spoločnosť Tesco využíva vo svojej flotile. Tento digitálny model sme následne integrovali do záberov natočených na uliciach. Kľúčové bolo dôsledne zachovať rozmery reálneho vozidla a presne nasimulovať svetelné podmienky konkrétnych lokalít, aby kamióny v kompozícii pôsobili autenticky a prirodzene,“ vysvetľuje Filip Hinca, producent kreatívneho štúdia OPA.
„Do potravinovej pomoci je zapojených všetkých 181 obchodov Tesco. Bez ohľadu na veľkosť či lokalitu obchodukaždý z nich dokáže pomôcť. Nepredané potraviny darujeme Potravinovej banke Slovenska a jej charitatívnym partnerom, ktorí ich ďalej distribuujú ľuďom v núdzi,“ dodáva za Tesco manažérka spoločenskej zodpovednosti a externých vzťahov Michaela Lehotská.
„Využívať fake OOH na sociálnych sieťach na zobrazovanie gigantických 3D produktov v reálnom prostredí je dnes globálnym trendom. Milióny videní získala maskara Maybelline v londýnskom metre či obrie kabelky Jacquemus v uliciach Paríža. My sme sa rozhodli tento trend využiť, no dať mu špecifický twist. Namiesto nafejkovania veľkého produktu sme zviditeľnili skutočnú pomoc Tesca,“ uzatvára Jakub Svetlík.
Vizitka kampane:
Zadávateľ: Tesco Stores.
Kreatívna agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creativedirector: Jakub Svetlík
Art director: Katarína Sopková
Copywriter: Patrícia Al-Hadi, Jakub Svetlík
Strategydirector: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Socialmedia manager: Zuzana Frtúsová
Account manager: Tomáš Markusek
Klient: Katarína Pšenáková, Michaela Lehotská, Mária Zerzanová
PR: LIKE
Producia: OPA