StoryEditor

Čo znamenajú emotikony v komunikácii? Každá generácia ich vníma inak

07.09.2023, 17:28

Emotikony sa stali neoddeliteľnou súčasťou online jazyka. Veď kto by sa dnes rozpisoval, keď sa môže vyjadriť na jeden klik? V portfóliu obrázkových piktogramov sa nachádzajú symboly s potenciálom stvárniť až tisíc emócii. Ale tak ako vedia na jednej strane komunikáciu uľahčiť, dokážu človeka i zmiasť. Obzvlášť, ak oproti sebe sedia dve generácie.

Názory na používanie emotikonov sa i napriek ich dlhoročnej existencii v digitálnom prostredí líšia. Zatiaľ čo pre niekoho môže byť prítomnosť smajlíkov rušivá, ich absencia, naopak, posúva tonalitu komunikácie do serióznej, pre iného adresáta miestami až nezáživnej.

Lingvistickí experti si tiež neodpustia kritiku, že človek vďaka nim stráca schopnosť vyjadrovať sa a jeho slovná zásoba stagnuje. Z marketingového hľadiska je na súbor drobných obrázkov potrebné nahliadať ešte trochu inou optikou a posudzovať ich relevanciu aj v kontexte cieľovej skupiny.

Prišli z Japonska

O podstate kreslených piktogramov napovedá už samotné názvoslovie, zložené z dvoch japonských slov: „e“ ako obrázok a „moji“ vo význame postava. Trend digitálnych tváričiek, postáv a ďalších symbolov sa začal formovať v krajine vychádzajúceho slnka v roku 1999. Cieľom tvorcu, dizajnéra mobilných telefónov Shigetaka Kurita bolo zasiahnuť generáciu tínedžerov ovplyvnenú fenoménom Hello Kitty. Aj preto hľadal inšpiráciu v miestnych komiksoch a karikatúrach.

Prvý súbor emoji obsahoval 176 obrázkov vrátane srdca, úsm...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-03 09:40:54 - Feat.: - Title: Seniori sa cítia podceňovaní, mladí chcú žiť zdravšie. Vyplýva to z prieskumu oh my DOT a Ipsos 02 - Modified: 2023-10-05 08:13:07 - Feat.: - Title: Hlúpa komunikácia je cesta do pekla, tvrdí šéf českého PR klubu Pavel Vlček 03 - Modified: 2023-08-24 11:37:30 - Feat.: - Title: Marketing nemôžete robiť intuitívne, potom to škrípe. Firmu vie položiť aj výborná komunikácia na zlý produkt 04 - Modified: 2023-08-17 07:54:55 - Feat.: - Title: Hovorkyňa, pri ktorej sa za 7 rokov vystriedalo 7 ministrov: Bolo to zaujímavé, ale politiku neriešim 05 - Modified: 2023-07-31 09:50:27 - Feat.: - Title: Banka by mala otvárať aj názorové témy, ale nie za každú cenu zbytočne polarizovať spoločnosť
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. apríl 2024 23:07