StoryEditor

Top trendy v e-commerce: Prioritou je rýchle a efektívne doručenie či zjednodušenie nákupu

14.08.2023, 14:02

Internetoví zákazníci sú čoraz náročnejší. Ostrieľaných ľudí z fachu online nákupov sme sa preto opýtali, ako sa darí e-shopom a aké sú najnovšie trendy v tejto oblasti.

1. Na ktoré priority by sa mali dnes zamerať e-commerceové firmy?

2. Aké trendy dnes formujú tento segment?

3. Do ktorých marketingových prístupov sa oplatí a do ktorých neoplatí investovať?

4. Môže ísť rýchla doprava a ekologickosť ruka v ruke?

image

Martin Pech, Upgates

Martin Pech

Obchodný riaditeľ

Upgates

1. Priority, ktorými sa v súčasnosti zaoberajú e-shoperi, sú do určitej miery ovplyvnené hospodárskou situáciou. Ide predovšetkým o prispôsobenie sa novej ekonomickej realite. Po covidovom boome, keď sa veľká časť nákupov musela presunúť na internet, zažívajú e-shopy v súčasnosti logické ochladenie, ktoré vyplýva z návratu k tradičným nákupom, ako aj z ekonomickej situácie, ktorá je často hodnotená ako neistá.

image

Experti na e-commerce odporúčajú: Čakáme až dvojciferné prepady hrubých marží, strážte si ziskovosť

E-shopy sa tak v súčasnosti veľmi často zameriavajú na znižovanie nákladov, hľadanie nových trhov alebo na hľadanie nových a zaujímavých príležitostí. Šťastie v súčasnosti praje usilovným.

2. Samozrejme, je ich viac. Jedným z nich je napríklad vývoj umelej inteligencie, ktorá dosiahla takú úroveň, že môže e-shoperom skutočne pomôcť. Či už ide o tvorbu obsahu, preklad alebo relatívne kvalitné poradenstvo. Ďalším nesporným trendom je tlak na čo najrýchlejšie dodanie tovaru.

Internetoví zákazníci sú čoraz náročnejší a očakávajú, že im tovar príde rýchlo. V prípade veľkých miest nie je výnimočné doručenie v priebehu desiatok minút. Donedávna sa Q-commerce (Quick commerce) spájal najmä s doručovaním potravín. Nedávno sa však rozšíril aj na elektronický obchod. Tým sa jasne oddeľujú zákazníci, ktorí uprednostňujú cenu dopravy, od tých, ktorí oceňujú rýchlosť.

3. Stále platí, že je podstatne lacnejšie presvedčiť existujúceho zákazníka na opätovný nákup ako nájsť nového. Na to by e-shoperi nemali zabúdať. Ak už investovali veľké prostriedky do získavania nových zákazníkov prostredníctvom výkonnostného marketingu, nemali by na nich zabúdať. V tomto smere stále vyhráva e-mailový marketing, prostredníctvom ktorého môžete dať svojim zákazníkom vedieť o nových produktoch, ponukách alebo zaujímavých akciách. Stály zákazník je pre e-shop najdôležitejší.

Samozrejme, to neznamená, že by podnikatelia mali zanedbávať získavanie nových zákazníkov. Práve naopak, je to pre rozvoj e-shopu nevyhnutné. Pomôcť s tým môžu čoraz schopnejšie reklamné nástroje internetových gigantov, ako sú Google alebo Facebook. Ich algoritmy sa totiž neustále zd...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 02 - Modified: 2024-01-18 09:59:51 - Feat.: - Title: Toto bude 5 najsilnejších trendov v e-commerce pre rok 2024 03 - Modified: 2024-01-17 13:14:34 - Feat.: - Title: Slovenským e-shopom rastú objednávky aj obraty, koniec roka bol silný 04 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 05 - Modified: 2024-01-09 11:22:31 - Feat.: - Title: Vianoce vrátili slovenský e-commerce v 4. kvartáli k rastu, no minulý rok nedobehol
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 20:17